مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: برخی کشورها در حال مصادره مفاخر فرهنگی ایران هستند و این مساله نیاز به توجه جدی دارد.

توجه به مصادره مفاخر فرهنگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا درویش نژاد،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در جلسه هماهنگی برنامه های آئین بزرگداشت بوعلی سینا گفت: معرفی مفاخر و بزرگان در سطح جهانی نیازمند برنامه ریزی کامل و جامع است.

وی با تاکید بر اینکه نهادهای فرهنگی می توانند با تجمیع برنامه ها، عملکرد بهتری داشته باشند اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف و معرفی بیشتر مفاخر می توان از ظرفیت رسانه ها و صدا و سیما بهره گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: کشور های تازه استقلال یافته و کشورهای آسیایی به شدت به دنبال مصادره مفاخر و فرهنگ ایرانی هستند.

مهرداد نادری فر یکی از این موارد را مصادره بوعلی سینا توسط کشور ترکیه عنوان کرد و افزود: این کشور با برنامه ریزی کامل وارد عمل شده و از ۲۰۰ کشور جهان هم برای مراسم بزرگداشت ابن سینا دعوت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید با تمام توان از داشته های ایران دفاع کنیم ادامه داد: برنامه بزرگداشت مقام ابن سینا باید به بهترین شکل در همدان برگزار شود و برای تحقق این امر از پیشنهادات تاثیرگذار و ابتکاری استقبال می کنیم.

انتهای پیام/ ش

معرفی مفاخر و بزرگان در سطح جهانی نیازمند برنامه ریزی کامل و جامع است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار