در حال حاضر ۵ هزار گیلانی مبتلا به بیماری هپاتیت C هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فریبرز منصور قناعی رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش شیوع بیماری هپاتیت C خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵ هزار گیلانی به هپاتیت C مبتلا هستند.

وی با اشاره به اینکه هپاتیت شایع‌ترین عامل بروز التهابات کبد است، افزود: تاکنون ۶ گروه از ویروس‌های هپاتیت شناسایی شده که به ویروس‌های نوع A.، B.، C.، D.، E. و G معروف است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان هپاتیت نوع B و C را شایع‌ترین نوع هپاتیت اعلام و خاطر نشان کرد: بیشترین مبتلایان به بیماری هپاتیت C بین ۲۰ تا ۴۵ سال سن دارند.

فریبرز منصور قناعی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در راستای با بیماری هپاتیت Cخاطرنشان کرد: هدف ما ریشه‌کن کردن این نوع از هپاتیت تا سال ۱۴۱۰ است که با عملکرد دقیق‌تر می‌توانیم این کار را تا سال ۱۴۰۰ نیز انجام دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه بیماری هپاتیت C به طور کامل قابل درمان است تصریح کرد: اصلی‌ترین مسئله شناسایی افراد مبتلا به این بیماری قبل از بروز مشکلات کبدی است.

انتهای پیام/م.ع

ابتلا شدن ۵ هزار گیلانی به بیماری هپاتیت C

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
دلایل افزایش هپاتیت ث و شیوع آن در گیلان چیست؟

از چه طریقی انتقال پیدا می کند؟

بیشتر در چه مراکزی امکان مبتلا شدن به بیماری وجود دارد؟

خون تازه آلوده ؟ یا دلایل دیگر دارد؟

دندانپزشکی؟ آرایشگاه ؟ کلینیک ها؟
و یا تجهیزات اتاق عمل بیمارستانها ؟

چنین بیمارانی آیا میتوانند جواز کسب فروشگاه مواد غذایی و میوه فروشی را داشته باشند؟