اتهام اتحادیه صنفی خبرنگاران افغانستان به دولت اشرف غنی

اتحایه صنفی خبرنگاران افغانستان، دولت اشرف غنی را به استفاده از زور برای سانسور رسانه‌ها متهم کرد.

اتهام اتحادیه صنفی خبرنگاران افغانستان به دولت اشرف غنیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اتحایه صنفی خبرنگاران افغانستان، دولت اشرف غنی را به استفاده از زور برای سانسور رسانه‌ها متهم کرد.

«حفیظ الله بارکزی»، رئیس شورای خبرنگاران افغانستان روز شنبه اعلام کرد، دولت اشرف غنی از طریق برخورد با خبرنگاران برای سانسور رسانه‌ها تلاش می‌کند.

بارکزی پیش از این، شورای امنیت ملی افغانستان را بارها به تلاش برای اعمال نفوذ و سانسور رسانه‌ها در این کشور متهم کرده بود.

«فهیم دشتی»، رئیس اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان نیز در این باره گفت: با وجود اینکه بارها این اتحادیه از دولت افغانستان خواسته است تا از اعمال خشونت علیه خبرنگاران و رسانه‌ها خودداری کند اما این روند هنوز ادامه دارد.

اخیرا اداره امنیت ملی افغانستان چند خبرنگار افغان از جمله یک گزارشگر تلویزیون خصوصی در کابل را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

رئیس کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان نیز اخیرا اعلام کرد بود 11 خبرنگار در حملات تروریستی در ولایات کابل ، هلمند و خوست کشته شدند.

شریفی افزود: در 6 ماه گذشته 89 مورد اعمال خشونت علیه خبرنگاران ثبت شده است که درمقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 22 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.