حامد کرزی از «ائتلاف بزرگ ملی افغانستان» حمایت کرد

رئیس جمهور سابق افغانستان از تشکیل «ائتلاف بزرگ ملی افغانستان» در جهت تلاش برای مذاکره صلح با طالبان  و برگزاری انتخابات پارلمانی شفاف در این کشور استقبال کرد.

حامد کرزی از «ائتلاف بزرگ ملی افغانستان» حمایت کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور سابق افغانستان از تشکیل «ائتلاف بزرگ ملی افغانستان» در جهت تلاش برای مذاکره صلح با طالبان  و برگزاری انتخابات پارلمانی شفاف در این کشور استقبال کرد.

حامد کرزی گفت: ایجاد چنین ائتلاف هایی نه تنها از مداخله  بیگانگان در امور داخلی افغانستان بلکه از دامن زدن به ایجاد نفاق بین افغان‌ها جلوگیری می کند و علاوه بر آن، تقویت وحدت ملی، تامین امنیت، برقراری صلح و انتخابات شفاف در افغانستان را به همراه خواهد داشت.

«ائتلاف بزرگ ملی افغانستان» که شامل ائتلاف ملی نجات افغانستان و شماری از احزاب و جنبش‌های سیاسی است روزپنجشنبه هفته گذشته اعلام موجودیت کرد.

جنبش ملی و اسلامی افغانستان به ریاست عبدالرشید دوستم، جمعیت اسلامی به ریاست صلاح‌الدین ربانی، وحدت اسلامی به ریاست محمد محقق، جبهه نوین به ریاست انوارالحق احدی، محور ملی به ریاست رحمت‌الله نبیل و شماری از احزاب و شخصیت های  سیاسی ومذهبی در این ائتلاف  حضور دارند.

پیش از این نیز ریاست جمهوری افغانستان از ائتلاف بزرگ ملی افغانستان استقبال و اعلام کرد که این گونه ائتلاف ها در جهت حل مشکلات این کشور موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.