فرماندار شهرستان دلگان از برقراری صلح و سازش بین چند طایفه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عصر امروز مراسم صلح وسازش در شهرستان دلگان به همت وتلاش شورای تامین و علما وریش سفیدان و بزرگان قبایل و بخشداری مرکزی و بخشداری جلگه چاه هاشم برگزار و صلح بین طایفه بامری دو تیره مرادخانی و میرکزهی برقرار شد.

این دو تیره حدود ۶ ماه اختلاف داشتند و این اختلاف منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن چندین نفر شده بود.

حدود سه ماه پیش نیز بین طایفه حیدرزهی و میراسفندی اختلافی بوجود آمده بود که چند نفر مجروح و احتمال درگیری منجر به قتل میشد که با پادرمیانی ریش سفیدان وعلماء وشورای تامین شهرستان به صلح وسازش انجامید.

مجتبی شجاعی فرماندار دلگان از تلاش‌های فرمانده سپاه شهرستان، سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروی انتظامی و تمام مسئولان و علما و بزرگان و همچنین امام جمعه این شهرستان، برای کاهش دادن مشکلات و کمک به حفظ امنیت و توسعه در جامعه قدردانی کرد و گفت: وحدت تأمین‌کننده آرامش و امنیت پایدار در حوزه‌های معنوی، فردی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی است و از طریق تقویت الفت و هم‌گرایی در منطقه و کنار گذاشتن اختلافات به افزایش قدرت کشور منجر و به ارتقای امنیت ملی کمک می‌کند.

مجتبی شجاعی بیان کرد: زیبنده مردم ما نیست که در نظام جمهوری اسلامی اختلافات مالی، ملکی و بسیار جزئی در جامعه نمایان شود.

وی تصریح کرد: باید همه اقشار جامعه حرمت گذاشتن به علما، بزرگان و سایر اقشار جامعه را محور کار خود قرار دهند.

شجاعی گفت: معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان و همچنین علما ظرفیت بسیار مهم و تاثیرگذاری در رفع بسیاری از اختلافات در این استان هستند و بهره گیری از این پتانسیل موجب شده است تا کنون بسیاری از اختلافات قبل از هر گونه درگیری و یا ایجاد خسران به صلح و دوستی منجر شود.

همچنین لازم است همه احاد جامعه به منطق هم احترام گذاشته و عواطف و احساسات یکدیگر را در راستای خواست دشمن مشترک مسلمانان بیهوده مجروح نسازند که در این راستا رسانه، نخبگان و دلسوزان و ریش سفیدان نقش مهمی در فرهنگسازی دارند.

انتهای پیام/ع

صلح وسازش در دلگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار