بیش از ۱۵۸ میلیون دلار ارز از ابتدای امسال با صادرات کالا از گمرکات گیلان وارد کشور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ابوالقاسم یوسفی نژاد، ناظر گمرکات استان گیلان گفت: ۱۵۸ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۴۳۷ دلار ارز در ۴ ماه نخست امسال با صادرات ۳۱۸ هزار و ۲۴۰ تن کالای غیر نفتی از گمرکات گیلان وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۳۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۳ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: این کالا‌ها به کشور‌های روسیه، آذربایجان، اوکراین، عراق، قزاقستان، افغانستان، گرجستان و برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

ناظر گمرکات گیلان خاطرنشان کرد: بیشترین کالا‌های صادراتی در این مدت محصولات نباتی، سبزیجات، میوه، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی بوده است.

یوسفی نژاد تصریح کرد: همچنین ۷۲ هزار و ۷۸۸ تن کالا به ارزش ۱۱۴ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۴۵۱ دلار در این مدت از مرز‌های گیلان ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶ درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری ۶۳ درصد افزایش داشت.

وی عمده کالا‌های ترانزیت شده از گمرکات گیلان را شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی، البسه و سایر محصولات شیمیایی اعلام کرد.

انتهای پیام/ع

ارزآوری با صادرات کالای غیر نفتی از گمرکات گیلان

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.