نماینده مردم کرج در مجلس گفت: ترمیم کابینه اقتصادی دولت فقط رفتن آقای سیف نیست، تیم اقتصادی دولت ضعیف و ناکارآمد است.

رفتن سیف به معنی ترمیم تیم اقتصادی دولت نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزیز اکبریان در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز (یکشنبه ۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: از ملت انقلابی ایران اسلامی به دلیل تحمل مشکل گرانی‌ها و کمبود برق به عنوان خادم ملت عذرخواهی می‌کنم و همچنین از اقدام انقلابی مجلس درخصوص ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان تشکر می‌کنم، امیدواریم دولت زمینه اجرای این قانون را هرچه سریع‌تر آماده کند.

وی با بیان اینکه ترمیم کابینه اقتصادی دولت فقط رفتن آقای سیف نیست، تیم اقتصادی دولت ضعیف و ناکارآمد است، باید در این زمینه اقدام شود، افزود: به دلیل بی توجهی تیم اقتصادی دولت امروز گرانی و مشکلات اقتصادی کمرشکن شده و کالایی وجود ندارد حداکثر یا حداقل کمتر از ۵۰ درصد گران نشده باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: افزایش نقدینگی در جامعه همچنان ادامه دارد، ولی دولت هیچ برنامه‌ای برای آن ندارد.

وی افزود: کسی را ندیده‌ام ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را که دولت اعلام کرده است را قبول کند، هیچ اقتصاددانی و هیچ باسواد و با سوادی اعلام نکرده که این ارز را قبول دارد.

اکبریان تصریح کرد: با تاکید بر اینکه اعلام قاچاق ارز، بستن صرافی‌ها، تخصیص ارز به کالا‌های غیرضروری همگی تحمیل هزینه بر کشور است، امروز برای تامین مواد اولیه کارخانه‌ها و کالا‌های اساسی ارز تخصیص پیدا نمی‌کند، ارز باید به کالای اساسی داده شود واردات کالا‌های مانند گوشی تلفن همراه باید با ارز آزاد انجام شود.

نماینده مردم کرج در مجلس اظهار کرد: در تخصیص ارز برای مواد اولیه بسیار قصور می‌شود مخصوصا در واردات کالا‌های ضروری مردم همان کالا‌هایی که دولت اعلام می‌کند در بند یک قرار دارند، کسی که پشت تلویزین اعلام کرد هرقدری که سکه درخواست کنید می‌فروشیم بر چه اساس، اصول و اقتصادی این کار را کرد، به دست خودمان مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به لایحه تفکیک وزارت صمت بیان کرد: لایحه تفکیک دولت به مجلس آورده می‌شود رای لازم را کسب نمی‌کند، اما دوباره در قالب طرح ارائه می‌شود، اگر وزیر ضعیف است و در درون دولت مشکل وجود دارد باید آنها را حل کنیم، با تفکیک وزارتخانه‌ها به جایی نمی‌رسیم، لذا دولت لایحه تفکیک وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را پس بگیرد.

نماینده مردم کرج در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کشور امروز نیاز به هماهنگی و همدلی دارد و سه قوه باید تعامل کنند، دولت از لجاجت در تفکیک وزارت خانه‌ها و عدم تغییر تیم اقتصادی دست بردارد تا بتوانیم در مقابل دشمن با قوت ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
باید برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی هرچه زودتر صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۲:۲۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
فرقی نکرده
آخرین اخبار