ورزش جودو دوران عجیب و غریبی را در یک فضای بسته تجربه می‌کند و مصاحبه افراد مسئول باید از فیلتر خاصی رد شود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فضای بسته در جودو نه تنها راه منتقدان را بسته است بلکه مسئولان هم گاهی اگر نظراتشان را در مورد مسائل مختلف در یک فضای دموکراسی با رسانه‌ها در میان بگذارند با برخورد چکشی وادارشان می‌کنند که حرف هایشان را پس بگیرند یا به همان سرعت که آفتاب پرست‌ها رنگ می‌بازند تغییر موضع داده و حرف‌های خود را عوض می کنند و اطاعت بدون تفکر گاهی یاد استنلی میلگرام می‌افتیم و شرطی شدن اطاعت زیر سایه اقتدار می افتیم.

چندی قبل نایب رئیس بانوان جودو در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که یکی از سهمیه‌های بانوان جودو کار برای بازی‌های آسیایی جاکارتا به طرز عجیبی و با روش کیلویی! کم شده است.

///تاپ 12 شب///«اتو ریته درخشان» در دیکتاتوری جودو/حرف هایتان را با نظر آقای رئیس تطبیق بدهید!

"محمدیان:زحمات بانوی جودوکار با تصمیم کمیته ملی المپیک بر باد رفت/ بدون بهانه سهمیه بازی‌های جاکارتا را کم کردند"

در  این اتفاق برخی منابع نزدیک به فدراسیون جودو برای تلطیف فضای بوجود آمده پس از مصاحبه خانم محمدیان نایب رئیس بانوان، قصد داشتند به نوعی این مصاحبه را تکذیب کنند و به دلیل فشار‌های فراوان بالاخره موفق شدند در یکی دیگر از خبرگزاری‌ها با یک تضاد و تغییر ۱۸۰ درجه‌ای موضوع را به شکل دیگری مطرح کنند.

این بار خانم محمدیان همه چیز را عالی توصیف کرد و در همان فضای دموکراسی! در فدراسیون جودو و در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت کسر سهمیه ناگهانی را خوب توصیف کرد و از فدراسیون و کمیته ملی المپیک تقدیر هم کرد.

لیلا محمدیان نایب رئیس فدراسیون جودو در گفتگو باخبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کاهش سهمیه جودو بانوان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا از سوی کمیته ملی المپیک بیان کرد: یک سال است که با توجه به تصمیم کمیته ملی المپیک و بر اساس سهمیه‌ای که برای جودو بانوان در نظر گرفتند ورزشکاران ملی پوش ما زیر نظر سرمربی به تمرین پرداختند و فدراسیون نیز تمام شرایط را برای آمادگی ملی پوشان فراهم کرد و اکنون نزدیک به اعزام کمیته ملی المپیک بدون بهانه و دقیقه ۹۰ یکی از سهمیه اعزامی تیم ملی جودو بانوان را کم کرد.

کمیته ملی المپیک برنامه ریزی ما را برهم زد

نایب رئیس فدراسیون عنوان کرد: ملی پوشان ما تمرینات خوب و مستمری را زیر نظر کادر فنی پشت سر گذاشتند و هر ۳ نفر آن‌ها در کمپ تمرینی ژاپن حاضر شدند و روی نقاط ضعف و قوت خود کار کردند، اما اکنون کمیته ملی المپیک بدون هیچ هماهنگی نام فاطمه برمکی را از لیست اعزام حذف می‌کند و تمام برنامه ریزی را بهم می‌ریزد.

او در ادامه افزود: از وضعیت پیش آمده بسیار ناراحت هستم و حتی نمی‌دانم درباره این تصمیم چه باید گفت. الان وظیفه مسئولان فدراسیون است که طوری با این ملی پوش صحبت کنند که شرایط روحی این ورزشکار حفظ شود و این هنر ما است، اما این نکته را باید در نظر گرفت که زحمات یک سال فدراسیون و این ملی پوش با این تصمیم از بین رفت.
شرایط ورزش در این فضا مبهم است
محمدیان درباره اینکه از این ملی پوش در رقابت‌های آینده استفاده می‌شود، عنوان کرد: نمی‌توانم قولی بدهم چرا که با این اتفاقی که رخ داد شرایط حضور تیم ملی جودو بانوان در مسابقات مشخص نیست. با این وضعیت باید گفت: شرایط ورزش مبهم است چرا که برنامه ریزی انجام می‌شود و بعد بدون دلیل سهمیه اعزام کم می‌شود.

و، اما چند روز بعد...

لیلا محمدیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دیگر، در مورد رضایت‌مندی مسئولان فدراسیون از تعداد سهمیه نفرات اعزامی به جاکارتا عنوان کرد: خوشبختانه فدراسیون به اهداف خود در این زمینه رسیده است و حالا در بخش بانوان با دو نماینده در بخش بانوان در جاکارتا حضور خواهیم داشت. ابتدا قرار بود در بخش بانوان با یک نفر اعزام شویم که با تلاش مسئولان و همکاری مسئولان کمیته ملی المپیک این تعداد به دو ورزشکار تغییر یافت.

او ادامه داد: در گفتگو‌های قبلی کمی به تعداد نفرات اعتراض داشتم و این موضوع به دلیل اطلاع نه چندان دقیقم از جلسات بین فدراسیون و کمیته ملی المپیک بود. به هر صورت همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم فدراسیون به اهداف خود دست پیدا کرده است و در زمان باقیمانده باید تمام تمرکزمان را روی آماده‌سازی نفرات بگذاریم.

محمدیان در پایان خاطر نشان کرد: در فدراسیون جودو توجه ویژه‌ای به بخش بانوان در هر سه رشته جودو، کوراش و جوجیتسو می‌شود و امیدوارم در هر تمام این رشته‌ها حضور قدرتمندی در جاکارتا داشته باشیم. در هر حال از تمام افرادی که در روند آماده‌سازی تیم‌ها کمک کرده‌اند تشکر می‌کنم و تشکری ویژه نیز از مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان دارم؛ و با توجه به مصاحبه‌های اخیر محمدیان نایب رئیس بانوان جودو باید به این دموکراسی نمره قبولی داد.

اتوریته در فدراسیون جودو براستی در این مثال می‌گنجد و صدای اعتراض اینگونه به حمایت تغییر می‌کند.

یادمان نرفته در همین فدراسیون وقتی ملی پوش جودو بانوان را با برخورد فیزیکی از فدراسیون بیرون انداختند و ...

در فضای جودو باید حرف‌هایی زد که صلاح باشد و نظرات افراد تحت تاثیر نام‌های کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون جودو تغییر می‌کند.

اگر اعتراضی نیست دلیل بر آسمان آبی جودو نیست، فضا فضای اطاعت است .
و امروز می‌فهمیم چرا جودو در سال‌های اخیر هر روز افت می‌کند و ضعیف می‌شود.


بیشتر بخوانید: 

از ماجرای برخورد فیزیکی آقای دبیر با دختر ملی پوش تا تهدید برای لاپوشانی

محمدیان: زد و خوردی در کار نبوده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار