اشتغال ثبت شده یکسال اخیر در حوزه آی سی تی مازندران ۴۵۰ نفر است که در مقایسه با مدت مشابه ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یدالله طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از برگزاری ۶۰ رویداد استارت آپی در استان خبر داد و گفت: ۵۰ گروه استارت آپی از این رویداد‌ها استخراج شده و از این تعداد پنج گروه مربوط به مازندران بوده است و شاهد افزایش ۳۰ درصد کسب و کار‌های اینترنتی در این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه در تلاش برای راه اندازی زیست بوم آی سی تی مازندران هستیم افزود:هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در این استان سرمایه گذاری شده که این مساله در روند اشتغالزایی تاثیر خوبی داشته است.

طهماسبی با بیاین اینکه مازندران بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مازندران  ۲ میلیون و ۵۸۹ هزار نفر مشترک تلفن همراه هستند، افزود: ظرفیت پهنای باند استان ۱۸۰ گیگ است که اکنون از ۴۴ درصد ظرفیت آن استفاده می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، پهنای باند زیر بار استان را ۸۰ گیگ اعلام کرد و گفت: کل سیم کارت‌های استان را ۷ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۴۸ فقره است که از این میزان ۴ میلیون و ۲۰۷ هزار سیم کارت فعال است.

وی تعداد شهر‌های دارای پوشش نسل ۲، ۳ و ۴ استان را ۵۸ شهر بیان کرد و افزود: تعداد دو هزار و ۳۴ روستا دارای پوشش تلفن همراه و ۲ هزار و ۷۵ روستا نیز دارای اینترنت‌ ای دی اس ال ۷۱ درصد است و تعداد روستا‌های برخودار از اینترنت بی سیم هزار و ۶۰۵ روستا و تعداد روستا‌های دارای ارتباط ۳ هزار و ۶۲۲ روستا معادل ۱۰۰ درصد است.

وی تعداد روستا‌هایی که با رومینگ از اینترنت بهره مند می‌شوند را هزار و ۵۳۹ روستا معادل ۵۳ درصد و تعداد دفاتر پیشخوان دولت روستایی را ۵۳۲ دفتر و تعداد روستا‌های بهره‌مند شده از دستگاه‌ای تی ام را ۴۸ روستا اعلام کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ضریب نفوذ اینترنت ثابت را ۱۵ درصد و اینترنت همراه را ۶۴ درصد برشمرد.
انتهای پیام/آ

ایجاد اشتغال در  زمینه فناوری اطلاعات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.