گردهمایی یاوران و زائران فرهیخته حج برگزار شد

گردهمایی‌های یاوران و زائران فرهیخته حج استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

اعزام کاروان‌های حج چهارمحال و بختیاری از ۱۵ مردادبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ گردهمایی‌های یاوران و زائران فرهیخته حج ۹۷ چهارمحال و بختیاری، به صورت جداگانه از طرف بعثه مقام معظم رهبری و حج و زیارت استان در شهرکرد برگزار شد.

هدف گردهمایی یاوران حجاج با شرکت ۵۰ نفر از زائران یاور کاروان‌های حج تمتع، ایجاد هماهنگی و تبیین وظایف برای بهره گیری بیشتر از این ظرفیت در راستای کمک و خدمت رسانی به زائرین بویژه افراد ناتوان و سالخورده بود.

آموزش مقدماتی امداد و نجات پیرامون گرمازدگی، احیای قلبی و حساسیت‌های بهداشتی سفر هم در این برنامه ارائه شد.

همچنین گردهمایی متمرکز زائران فرهیخته حج استان چهارمحال و بختیاری بمنظور استفاده بهتر از ظرفیت حج برای سازماندهی تعاملات و ارتباط با زائرین دیگر کشور‌ها و معرفی معارف و فرهنگ اهل بیت (ع) و ایجاد زمینه توسعه و تحکیم مودت و اخوت دینی با آنان برگزار گردید.

اصول و مهارت‌های ارتباط گیری، راه‌های توسعه و تحکیم وحدت مسلمانان و اصول گزارش نویسی از مباحث مطرح شده در این برنامه بود.

شعار مراسم حج ۹۷؛ «حج، تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» می‌باشد.

امسال در مجموع ۴۳۶ زائر به همراه ۱۶ نفر از عوامل اجرایی در قالب سه کاروان، از استان چهارمحال و بختیاری برای انجام مناسک حج تمتع، به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. اعزام این کاروان‌ها از دوشنبه آینده ۱۵ مرداد ۹۷ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/خ

اعزام ۳ کاروان حج تمتع از چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: حج ۹۷ ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار