داوطلبان کنکور سراسری کمتر از دو هفته زمان دارند تا بتوانند خود را برای نتیجه اولیه آزمون سراسری کنکور 97 که به نوعی تحقق تصورات و رویاهایی که برای آینده دارند،مشاهده کنند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛روز‌های پس از برگزاری آزمون کنکور برای داوطلبان ایامی خاص محسوب می‌شود؛که در این ایام  داوطلبان را با مواردی نظیر بی‌حوصلگی، پرخوابی، بی‌برنامه بودن و مسائلی از این دست مواجه می کند؛ اما باطن قضیه، به نظر می‌رسد متفاوت باشد.

برای برخی از افراد که زحمت زیادی کشیده‌اند، هر روز، ساعت و دقیقه بعد از برگزاری آزمون کنکور به دلیل اعلام نتایج اولیه و کسب رتبه‌ برایشان سرشار از استرس است.

در مقابل، دسته‌ای که چندان خود را به آب و آتش نزده‌اند، در این دوران هم فشار عصبی ندارند. و به نوعی می‌گویند: هر چه شد، شد! لذا، جنس دانشگاه، کدام دانشگاه و کدام شهر چندان برایشان اهمیت ندارد.

پَساکنکور هم مانند بسیاری دیگر از ایام زندگی مختصات ویژه خود را دارد،احساسی آمیخته از فشار، هیجان، اشتیاق، ترس (برای برخی) بی‌برنامه بودن، بدون هدف بودن، حوصله سَربَر و مانند اینها. قبل از این که کنکور را بدهید هزار برنامه ریز و درشت ردیف می‌کنیم. از برنامه‌های ورزشی گرفته تا مسافرت و تفریح و مانند آن. شاید همین مسائل پیش افتاده در دوران پَساکنکور هرگز تکرار نشود و روزی به خاطراتی فراموش نشدنی که بعد‌ها از آن‌ها بسیار یاد کنیم، تبدیل شوند.

آمار تعداد شرکت کنندگان کنکور ۹۷ به تفکیک گروه‌های آزمایشی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه بیشترین داوطلبان آزمون سراسری امسال در گروه آزمایشی علوم تجربی قرار دارند، گفت: گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان‌های خارجی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش تعداد داوطلبانی که در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شرکت کرده اند ۱۴۴ هزار و ۴۳۷ نفر ، تعداد داوطلبانی که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده اند ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ نفر‌ و تعداد داوطلبانی که در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت کرده اند ۲۰۴ هزار و ۹۳۶ نفر‌  اعلام شده اند.

تعداد داوطلبان واقعی رشته هنر که تنها در این گروه آزمایشی شرکت کرده اند ۱۲ هزار و ۲۴۹ نفر و تعداد داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی هنر در گروه آزمایشی دیگری نیز شرکت کرده اند ۶۶ هزار و ۵۶۶ نفر‌ می‌باشد.

تعداد داوطلبان واقعی رشته زبان‌های خارجی که تنها در این گروه آزمایشی شرکت کرده اند ۷ هزار و ۵۳۴ نفرو تعداد داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در گروه آزمایشی دیگری نیز شرکت کرده اند ۱۳۷ هزار و ۹۹۷ نفر می‌باشد.

هادیان مدیر روابط عمومی دانشگاه ارومیه نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ با اشاره به مجموع داوطلبان ثبت نام کرده در کنکور سراسری ۹۷ گفت: امسال در مجموع یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۶۰ نفر داوطلب در آزمون کنکور ثبت نام کرده بودند که ۱۱۲۴۳ مربوط به استان آذربایجان غربی بود که نزدیک به ۵۵ درصد شامل خانم‌ها و ۴۵ درصد مربوط به آقایان بود.

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۷

طبق اطلاعیه‌ی سازمان سنجش، نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۳۹۷  در  نیمه دوم مرداد  بر روی سایت sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

پس از اعلام نتایج کنکور


اگر از نتایج راضی بودید و با توجه به رتبه تان تردید ندارید در دانشگاه‌های مورد انتظارتان پذیرفته خواهید شد که جای شکرگزاری دارد.

به هر دلیل امکان دارد وقتی نتایج این رقابت اعلام شد، مطابق با انتظارتان نباشد. اگر چنین شد، به نظر نمی‌رسد دنیایی به آخر رسیده است. یعنی، اگر روزی نتایج این رقابت بزرگ اعلام شد و شما در حد انتظار ظاهر نشدید و نتیجه دلخواه را به دست نیاوردید، بهتر است شرایط زندگی شخصی‌تان را بسنجید.

در صورتی که حتما تمایل دارید وارد دانشگاه شوید و رتبه دانشگاه موردنظرتان را نیاورده‌اید، راهی جز رفتن دانشگاه‌های در سطح پایین‌تر را نخواهید داشت. البته در دانشگاه می‌توانید جبران مافات کنید. اما در حالی که شرایط مختلف فراهم باشد، به نظر می‌رسد، بهترین کار، برنامه‌ریزی دوباره است. ناگفته نماند برای این کار باید اراده‌ای قوی داشته باشید.


گزارش از فاطمه یوسفی

 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.