پارک‌های علم و فناوری محل جوشش استعداد‌ها هستند/ امید را در کشور تقویت کنیمغلامی گفت: باید بتوان کاری کرد که جوانان با نوآوری‌های خود کل نظام آموزشی را رشد دهند پارک‌ها خودشان محل جوشش استعداد‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در اولین همایش و نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز که امروز در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، گفت: تلاش مجموعه وزارت علوم این است تا از منابعی که در بودجه وجود دارد به بهترین شکل استفاده کند لذا در این روزها که نوسانات نرخ ارز شدید است باید بیش از پیش به اقدامات برنامه محور توجه کنیم.

غلامی با بیان اینکه امید زیادی به مجموعه پارک‌های علم و فناوری در سطح ملی وجود دارد، گفت: در روند فعالیت‌هایی که وزارت علوم و پارک‌های علم و فناوری با یکدیگر داشتند توفیقات زیادی به دست آوردند پارک‌های علم و فناوری می‌توانند با همکاری بخش خصوصی مسئولیت و ماموریت خاصی را برای خود تعریف کند و این انتظار هم از این پارک‌ها وجود دارد که بتوانند قسمتی از فعالیت‌های علمی تحقیقاتی کشور را به دوش گیرند.

چگونگی مدیریت را به مسئولان پارک‌های علم و فناوری املا نکنیم

غلامی با اشاره به اینکه هر چه ظرافت علمی بیشتری در تربیت نیروی انسانی صورت گیرد اقدامات نتیجه‌بخش تر خواهد بود، گفت: شاید نتوان در تربیت نیروی انسانی به فرد نگاه کرد و جهت‌گیری فردی داشت اما در پرورش پارک‌های علم و فناوری می‌توان به خوبی هر یک از پارک‌ها منحصر به فرد جهت داد.

غلامی با بیان اینکه قاعده مهم در مدیریت سبز زایش فکر است، گفت: در ستاد وزارت علوم نباید چگونگی مدیریت را به مسئولان پارک‌های علم و فناوری املا کرد بلکه باید در کنار جوانان باشیم تا با نوآوری‌های خود به تمام مجموعه خصوصا شرکت‌های در حال توسعه کمک کنند، پارک‌ها خودشان محل جوشش استعدادها هستند.

وزیر علوم در ادامه افزود: منابع اقتدار ملی را باید از سرمایه‌های خام به سرمایه‌های انسانی انتقال دهیم این باید یک حرکت ملی باشد اگر ما در این رابطه بتوانیم بیش از پیش حرکت کنیم و بیش از گذشته به سرمایه‌های انسانی توجه کنیم همدلی و همیاری ملت را در کنار خود می‌بینیم.

غلامی‌یادآور شد: وظیفه ماست که بر روی حل مسائل فکر کنیم و جریان امید را در کشور تقویت کنیم، وزارت علوم جایی است که مردم باید از آن راه حل ‌ها را بشنوند نه اینکه وزارت علوم طرح کنند مسائل باشد مطمئن هستم که جامعه علمی ما می‌تواند برای تمامی مشکلات راه کار ارائه دهد.

تغییر وزیر علوم شایعه است

در ادامه مراسم منصور غلامی وزیر علوم در حاشیه مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص تغییر ریاست وزارت علوم موضوعی به من اعلام نشده و من چیزی نشنیده ام و این موضوع شایعه است.

وی با بیان اینکه قبلاً نیز اعلام کرده ام هر کس به حوزه مدیریت وارد می شود، روزی باید برود، گفت: در هیئت دولت نیز آقای رئیس جمهور در خصوص این نوع مسائل تصمیم گیری می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار