معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان از برگزاری پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی در استان کردستان خبر داد و گفت: ۳۰۰ دانش آموز و مربی از هشت استان مرزی غرب کشور در قالب این اردو در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج حضور می‌یابند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الله نریمانی، گفت: ۳۰۰ دانش آموز پسر دوره دوم متوسطه از ۶۰ شهرستان کشور در اردوی ملی مناطق مرزی در کردستان شرکت می‌کنند.
وی افزود: این اردو از ۱۳ مردادماه با ورود دانش آموزان به استان کردستان آغاز می‌شود و تا ۱۷ مردادماه در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج ادامه دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان به اهداف برگزاری اردو‌های دانش آموزی اشاره و عنوان کرد: تربیت اجتماعی دانش آموزان، ایجاد وحدت و همگرایی، تقویت روحیه مبارزه با هجمه‌های فرهنگی، آشنایی با حوادث طبیعی، تبادل فرهنگی و ایران شناسی از جمله مهمترین اهداف برگزاری اردو‌های دانش آموزی مناطق مرزی است.
وی ادامه داد: در این اردو برنامه‌های شاخصی همچون برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مورد آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی، مسابقات فرهنگی و هنری، کوهنوردی در کوه آبیدر، حضور در قدمگاه رهبری و گلباران تمثال ایشان، تجدید میثاق با امام و شهدا، حضور در گلزار شهدای گمنام و بازدید از امکان فرهنگی و تاریخی سنندج در قالب ایران شناسی برگزار می‌شود.
نریمانی تصریح کرد: در این اردو دانش آموزان نخبه فرهنگی، ورزشی، هنری و قرآنی از مناطق مرزی کم برخوردار شرکت می‌کنند که ۳۰ نفر از آن‌ها هم از استان کردستان هستند.
وی در ادامه سخنان خود به اردو‌های راهیان نور هم اشاره و بیان کرد: امسال سهمیه استان کردستان ۱۲ هزار نفر است که در سه مرحله به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان همچنین به برگزاری اردوی بنیاد علوی برای دانش آموزان استان کردستان اشاره و عنوان کرد: امسال برای ۵۷۰ دانش آموز مناطق محروم استان، این اردو توسط بنیاد علوی برگزار می‌شود که این دانش آموزان به صورت رایگان به مدت یک هفته در تهران در این اردو شرکت می‌کنند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال ۲۶۴ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در استان دایر شده است، عنوان کرد: امسال مهارت آموزی محور فعالیت‌های این پایگاه‌هاست که بر روی مهارت‌های حرفه‌ای، اقتصادی و اشتغالزایی و ورزشی تاکید می‌شود.
وی ذکر کرد: زمان برگزاری فعالیت‌های تابستانی از ۱۵ تیرماه تا اواخر مردادماه و حدود هشت هفته است.
انتهای پیام/م

برگزاری پانزدهمین اردوی دانش آموزان مناطق مرزی در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.