پنج هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده شهرستان سرپل‌ذهاب با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در سفر یک‌ روزه‌ به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در بازدید از این مناطق در روستای دستک‌علیا یک واحد از ۵ هزار واحد احداثی زلزله‌زدگان شهرستان سرپل‌ذهاب را به صورت نمادین افتتاح کرد.

افتتاح۵۰۰۰ واحد در مناطق زلزله‌زده

ستاد مقابله با تحریم با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد

 اسحاق جهانگیری امروز در آیین بهره‌برداری از پنج هزارمین واحد مسکونی روستایی بازسازی شده استان کرمانشاه اظهار داشت: زلزله سال گذشته به نماد وحدت در کشور تبدیل شد و بیش از ۱۹۲۰ روستا و چندین شهر بزرگ را دربرگرفت.

وی با اشاره به اینکه در این زلزله ۶۲۰ نفر از مردم کشته و هزاران نفر مصدوم شدند و اشتغال مردم آسیب جدی دید  عنوان کرد: مردم ایران نمایش دیگری در زلزله استان کرمانشاه به نمایش گذاشتند که برای جهانیان دیدنی بود و تمام مسئولان و چهره‌های محبوب در صحنه حاضر شدند.

جهانگیری با بیان اینکه دولت با وجود تنگنای مالی قبل از سالگرد زلزله اسکان دائمی در روستا‌ها را به اتمام می‌رساند، گفت: ساختمان‌سازی در سرپل‌ذهاب عقب است و منازل مسکن مهر با توجه به اینکه مستضعف‌ترین مردم هستند باید به سرعت بازسازی شود.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی در تمام بخش‌ها باید راه‌اندازی شود، افزود: مراکز آموزشی باید قبل از شروع سال تحصیلی کامل و احیا شود یا از مراکز موجود به بهترین نحو استفاده شود.

جهانگیری با بیان اینکه روی گسل زلزله قرار داریم و مقاوم سازی واحد‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید از توان مهندسی برای مقاوم‌سازی استفاده شود و موضوع افزایش تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در هیئات دولت مطرح می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت در ساخت و ساز واحد‌ها نقشی ندارد و مردم باید جدی‌تر به صحنه آیند، گفت: دولت در هیچ مقطعی مردم را تنها نمی‌گذارد و این زلزله نشان داد ملت ایران می‌تواند در مقابل تهدیدات آمریکا برای زمین زدن اقتصاد بایستد.

جهانگیری با اشاره به اینکه مردم و مسئولان باید هماهنگ باشند عنوان کرد: امان از مسئولانی که انگیزه کار نداشته باشند و کاربلد نباشند و این افراد مشکل ایجاد می‌کنند.

وی گفت:مهمترین طرح استان کرمانشاه آب گرمسیری است که تحول بزرگی در این استان و ایلام ایجاد می‌کند و در مراحل پایانی قرار دارد و کشاورزی منطقه تحول جدی پیدا می‌کند.

جهانگیری با بیان اینکه پالایشگاه آناهیتا باید اجرا شود، گفت: منطقه آزاد قصرشیرین با شرایط ویژه یکی از قطب‌های توسعه ایران خواهد بود، زیرا بسیاری از محدودیت‌ها را ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: در شرایط جدید اقتصادی که آمریکا به دنبال محدودیت نقل و انتقال کالا و پول و ممانعت از فروش نفت ما است تمام ابزار‌های ما علیه آن‌ها به گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر استاندار مرزی باید راه‌های مرزی را فعال کند که مواد مورد نیاز جابه‌جا شود، گفت: ستاد مقابله با تحریم با دستور مقام معظم رهبری و با اختیارات ویژه تشکیل شده است.

جهانگیری بیان کرد: کرمانشاه برای مردم ایران نماد پهلوانی، سلحشوری، ازخودگذشتگی، مرزداری و دفاع از کیان ایران در مقابل حملات بدخواهان است و با تلاش‌های سال‌های گذشته از کیان کشور دفاع کرده‌اند.

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت: در آن دوران عراق تصور می‌کرد ایران قطعنامه را از روی ضعف پذیرفته و با استفاده از منافقان کوردل روسیاهی دیگری را به ثبت رساند و کرمانشاهیان درسی فراموش‌نشدنی به آن‌ها دادند.

وی با بیان اینکه مرزداران در این منطقه نماد وحدت و انسجام ایرانی هستند، افزود: در بخش وسیعی مذاهب با یکدیگر زندگی می‌کنند و اهل تسنن و اهل حق تفاوتی از نظر دفاع از کشور ندارند و مردم کرد چشم و چراغ ایران هستند و نشان دادند که مرزداران بزرگی هستند.

مردم  نیز گلایه‌مندی خود را از گرانی مصالح و کافی نبودن تسهیلات بازسازی مطرح کردند.

همچنین جهانگیری در ادامه سفر خود به این مناطق راهی قصر شیرین شد تا در روستای "شیرین آب" هم چند واحد را افتتاح کند.

افتتاح۵۰۰۰ واحد در مناطق زلزله‌زده

انتهای پیام/ز

 

سفر  معاون اول رییس جمهور به مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۵:۳۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
دورد بر خادمان مردمی خیلی عالی هست