مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با کاهش حجم آلاینده‌ها نسبت به دیروز، کیفیت هوای این کلانشهر امروز، در شرایط سالم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای امروز مشهد را 62 پی. اس. آی اعلام کرد و افزود: هم اکنون 5 ایستگاه ماشین ابزار در سطح شهر وجود داردکه سرافرازان با 45، رسالت با 36، حرم مطهر با 40 و الهیه با 43 پی. اس. آی هوای پاک گزارش کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه دیروز با عدد شاخص 66 میانگین کیفیت هوای این شهر درشرایط سالم بوده و لیکن چند ایستگاه شرایط ناسالم گزارش کرده بودند، بیان کرد: امروز ایستگاه صدف با شاخص 91 به لحاظ کیفیت هوا به مرز شرایط ناسالم نزدیک است.

 مدیر کل حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستندشاخص کیفیت هوا در کمتر از 50 پی. اس. آی بیانگر وضعیت هوای پاک، 50 تا 100 پی. اس. آی نشانگر وضعیت سالم، در محدوده 101 تا 150 پی. اس. آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی. اس. آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی. اس. آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی. اس. آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می‌دهد.
 
انتهای پیام// ن.ط
 

هوای پاک در چند منطقه مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.