مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: ۱۵ هزار و ۳۷۶ مورد تخلف زیست محیطی در این کلانشهر طی چهار ماه گذشته ثبت و با آن‌ها برخورد شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدمحمد پذیرا، مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: دو هزار و ۶۵۸ مورد از این تخلفات مربوط به خودرو‌های دودزا است و چهار هزار و ۹۳۱ مورد از این تخلفات نیزمربوط به خودرو‌های فاقد معاینه فنی و برچسب آن بود.

وی افزود: همچنین در این مدت دو هزار و ۴۰۶ دستگاه خودرو در سطح کلانشهر مشهد بخاطر نقص فنی به تعمیرگاه منتقل شدند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از نورافکن و چراغ‌های الوان، صدای نامتعارف، حمل زباله، نخاله‌های ساختمانی و کود، ریزش روغن و بنزین، تعمیر یا شستشوی وسایل نقلیه در خیابانها، حمل اشیای کثیف و حیوانات در خودرو و پرتاب اجسام و زباله از دیگر تخلفات این حوزه در سطح شهر بوده اند.

افزود: شش گروه گشتی ضابطان قضایی در سطح شهر مشهد به صورت شبانه روزی خودرو‌های آلاینده را متوقف می‌کنند که یک واحد از این تعداد به صورت ویژه کار بازرسی و گشت زنی از پایانه‌های حمل و نقل عمومی را عهده دار است.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری گفت: روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند که سالانه ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تن آلایندگی ایجاد می‌کنند.
 
 
انتهای پیام// ن.ط 
 

توقف خودروهای آلاینده در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.