فرماندار شیراز گفت: پول گرفتن اجباری از والدین برای نام نویسی صحیح نیست و آموزش و پرورش هم نظارت درستی در این خصوص ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدرعالیشوندی فرماندار شیراز امروز در شورای آموزش و پرورش شیراز با بیان اینکه پول گرفتن اجباری از والدین با تهدید بر ثبت نام نکردن دانش آموز کاری نادرست است، اظهار کرد: آموزش و پرورش نظارت درستی در این زمینه ندارد.

وی تصریح کرد: اصل مشارکت در آموزش و پرورش به طور قطع تعریف شده، اما اصل مطلب را گم کرده ایم و این مردم را عذاب می‌دهد.

فرماندار شیراز بیان کرد: این اتفاق خوبی نیست که از والدین به اجبار پول گرفته می‌شود یا تهدید به ثبت نام نکردن می‌کنند.

حیدرعالیشوندی اضافه کرد: دانش آموزان باید از امکانات خوبی برخوردار باشند و مردم در راستای تقویت این امکانات و تعمیر مدارس حمایت کنند.

فرماندار شیراز اظهار کرد: روسای نواحی و آموزش و پرورش نظارت بر مدرسه را برداشته است و مدیر هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد.

عالیشوندی افزود: از اقدامات لازم در مدراس، احیا و تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدرسه، راه اندازی شورای مدرسه و قانون‌مند کردن نحوه مشارکت مردمی نه به اجبار است.

وی با بیان اینکه مدارس غیر دولتی رسالت خود را فراموش کردند و به هدف کسب سود این مدارس تشکیل می‌شود، اضافه کرد: این در حالی است که هدف این مدارس، کمک به آموزش بوده و باید بررسی شود مدارس خصوصی چه نتیجه‌ای داشته است.

انتهای پیام/ن

صحبت های فرماندار شیراز در شورای آموزش و پرورش شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.