محققان موفق به ساخت وسایلی شده‌اند که زخم های بدن شما را ترمیم می‌کند.

به گزارش  خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که رشد و پیشرفت جوامع مختلف را به دنبال دارد و سبب باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی اختراعات ساخته شده به دست مخترعان جهان بپردازیم.

بانداژی که به کمک فیبرهای هوشمند فشار را احساس می‌کند

محققان موفق به طراحی و ساخت بانداژی شده‌اند که فشار وارد شده روی زخم را اندازه‌گیری می‌کند؛ این بانداژ  10 برابر تار موی انسان قطر دارد و برای پیچاندن لایحه‌های نازک و شفاف از فیبر استفاده کرده است؛ همچنین بر اساس میزان کششی که فیبرها به زخم وارد می‌کنند رنگ آنها تغییر پیدا می کند و در یک فرآیند پیچیده محققان در تلاش هستند تا بتوانند طول بانداژ را افزایش دهند.

از

چرخ‌های دوچرخه پوست می‌اندازند

مخترعان موفق به طراحی تایرهایی جدید برای دوچرخه شده‌اند؛ این تایرها که  روی رینگ دوچرخه قرار می‌گیرند پوششی از جنس لاستیک دارند و به کمک یک زیپ ساده بسته می‌شوند و سراسر چرخ را می‌پوشانند؛ برای استفاده از این تایرها تنها کافی است چند ثانیه وقت خود را سپری کنید تا پوششی از روی چرخ برداشته شود و پوششی جدید قرار داده شود.

از

مسواکی که در هزینه‌های دندانپزشکی صرفه‌جویی می‌کند

یکی از محققان مسواک برقی جدیدی را ساخته است که از طریق تشخیص موقعیت،  دندان‌ها را تمیز و سفید‌ می‌کند و همین موضوع سبب می‌شود تا در هزینه‌های دندانپزشکی شما صرفه‌جویی شود.

این مسواک قسمت‌هایی از دهان که ممکن است غذا در آنجا باقی مانده باشد شناسایی کرده و دندان‌ها را تمیز می‌کند همچنین با قابلیت بالایی که دارد می‌تواند تمام قسمت های دهان را شناسایی کند و اجازه ندهد که قسمتی از دهان و دندان آلوده بماند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
از همه بدتر این خمیر دنداها هست که انسان را گرفتار صدها عارضه میکنند دندانهای که میتوانند بدون تخریب ترمیم شوند چنان نابود میکنند که هیج جنایتکاری چنین نابودگری نمیکند