جامعه از کمبود مبلغ رنج می‌برد

مرجع عالیقدر جهان اسلام گفت: تربیت مبلغ امری بسیار مهم و ضروری است و جامعه از کمبود آن رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  آیت‌الله جعفرسبحانی، مرجع عالیقدر جهان اسلام در دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم اسلامی رضوی که در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه قرآن کریم سه راهکار برای تبلیغ مبانی اسلامی ارائه کرده است،افزود: نخستین راهکار سخنان حکیمانه توسط علما و دانشمندان، دومین راهکار سخن گفتن با وجدان انسان و سومین راهکار مجادله احسن با طرف مقابل است.
 
وی بیان کرد: ائمه معصومین (ع) در دوران حیات خویش در برابر مشرکان با مجادله احسن ایستادگی می‌کردند که نمونه بارز آن حضرت محمد (ص)، امام صادق (ع)، امام رضا (ع) و امام هادی (ع) هستند و هر کدام بر اساس گمراهی‌هایی که در زمان خویش پیش می‌آمد برای رفع آن قلم می‌زدند و در حقیقت نگهدارنده اعتقادات مردم بودند.
 
این مرجع عالیقدر  با اشاره به اینکه علمای اسلام از زمان غیبت حضرت مهدی (ع) با الگوگیری از ائمه معصومین (ع) با انحرافات و گمراهی‌های زمان خویش مبارزه می‌کردند، گفت: مرحوم شیخ کلینی، شیخ صدوق، مرحوم شیخ مفید، شیخ طوسی و ... جزو علمایی هستند که با قلم و بیان، مبانی اسلام را درک کردند.

آیت‌الله سبحانی درباره مبارزه علمای ایرانی با انحرافات اعتقادی در کشور ایران افزود: سال ۱۳۲۰ ایران از سوی آمریکا، انگلیس و شوروی اشغال شد و شخصی در همان زمان کتاب انحرافی تحت عنوان اسرار ۱۰۰ ساله منتشر کرد که امام خمینی (ره) کتابی در جوابیه کتاب انحرافی اسرار ۱۰۰ ساله نگاشتند و به وسیله قلم با این انحراف مبارزه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف دانشگاه علوم اسلامی رضوی در راستای مبارزه با انحرافات و اعتقادات غلط در جامعه پرداخت و ادامه داد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید دانشجویانی تربیت کند تا در هر مرحله از تحصیل که هستند شبهات را رفع و با قلم و بیان با تفکرات غلط در جامعه مبارزه کنند.

مرجع تقلید مکتب شیعه ادامه داد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای پر کردن خلاء‌های جامعه باید نیرو تربیت کند و اگر نیاز به رشته خاصی برای پرکردن خلاء‌های جامعه است آن رشته را در دانشگاه تاسیس نماید.

آیت‌الله سبحانی یکی از خلاء‌های جامعه را خلاء تبلیغاتی بیان کرد و گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای رفع این خلاء، رشته تبلیغ را در دانشگاه تاسیس کند، چرا که تربیت مبلغ امری بسیار مهم و ضروری است و جامعه از کمبود آن رنج می‌برد.

انتهای پیام//ف.ف
 

تربیت مبلغ امری بسیار مهم و ضروری است

برچسب ها: حوزه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار