شرکت‌کنندگان در نشست آستانۀ ده بر عزم خود برای ايستادن در برابر دستورکارهای جدايی‌طلبانه که هدفشان متزلزل کردن حاکميت سوريه است، تاکيد کردند.

تاکید بر حاکمیت سوریه و کمک به مردم این کشور در پیش‌نویس بیانیه پایانی دهمین نشست آستانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتینک روسیه متن عربی پیش نویس بیانیه پایانی دهمین نشست از سری نشست‌های آستانه را که با هدف حل بحران سوریه در سوچی روسیه در حال برگزاری است به شرح زیر منتشر کرد:

توافق شد دیدار آینده در ماه نوامبر باشد، اما مکان برگزاری نشست مشخص نشده است.

شرکت کنندگان در دهمین نشست آستانه به ایستادگی در برابر جدایی طلبانی که در پی نقض حاکمیت سوریه و کشور‌های همسایه اند تاکید دارند.

کشور‌های تضمین کننده توافق کردند با همکاری صلیب سرخ و سازمان ملل متحد در پی حل قضیه بازداشت شدگان برآیند و از این طریق تلاش‌های اعتمادسازانه خود را میان طرف‌های درگیر در سوریه، تکمیل کنند.

کشور‌های ضامن روند آستانه از محافل بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد می‌خواهند کمک هایشان را به سوریه افزایش دهند.

پیش نویس تهیه شده تاکید دارد تمامی طرف‌ها برداشتشان از اصطلاح مبارزه با تروریسم در سوریه بر سرکوب سازمان‌های داعش، جبهه النصره و القاعده متمرکز شده است.

حاضران در آستانه ۱۰ از محافل بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد می‌خواهند کمک هایشان را به سوریه افزایش دهند.

کشور‌های ضامن به تلاش مشترک خود با هدف تقویت مذاکرات سوری-سوری تا رسیدن به راه حل ادامه می‌دهند.

کشور‌های ضامن در روند آستانه تاکید می‌کنند همچنان مشوق تمامی تلاش‌ها برای کمک به مردم سوریه اند تا این مردم بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند و مذاکرات برای بازگشت آوارگان و پناهندگان آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار