مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: ۴۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به ۲۳۶ طرح کشاورزی استان بوشهر پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات اعتباری به ۲۳۶ طرح کشاورزی استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحسین خلعتی ظهر امروز در نشست بررسی پرداخت تسهیلات بانکی به اجرای طرح‌های کشاورزی با بیان اینکه پرداخت وام به طرح‌های توسعه کشاورزی به ویژه نقاط روستایی و مرزی افزایش یافته است اظهار داشت: با تصویب و ابلاغ تسهیلات به بانک‌های عامل پرداخت این وام‌ها که با نرخ بهره و سود پایین است به متقاضیان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات از اواخر سال گذشته به متقاضیان آغاز شده است تصریح کرد: تسهیلات به طرح‌های خرد و کوچک روستایی شامل زنبورداری، طرح‌های مرتبط با دام و طرح‌های زمینه ساز اشتغال و توسعه پرداخت می‌شود.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر از پرداخت این تسهیلات به ۲۳۶ بهره‌بردار استان بوشهر خبرداد و گفت: در شش ماه گذشته ۴۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به ۲۳۶ طرح کشاورزی استان بوشهر پرداخت شد.

خلعتی با بیان اینکه ۸۷ درصد این تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت شده است خاطر نشان کرد: ۸۷ درصد تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی بوده و پیش بینی می‌شود در پرداخت این تسهیلات برای ۵۵۸ نفر شغل جدید ایجاد شود.

وی مجموع تسهیلات ابلاغی در مرحله نخست را ۹۸۳ میلیارد ریال دانست و افزود: ۴۵ درصد این تسهیلات بنا بر مصوبات دولت سهم بخش کشاورزی است که با بازنگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی امکان افزایش سهم کشاورزی وجود دارد.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر، ساخت واحد‌های تولیدی محصولات گلخانه‌ای، پرورش ماهی در قفس و آبزی‌پروری، زنبورداری و گسترش کشت گیاهان دارویی را در اولویت‌های پرداخت تسهیلات اعتباری دانست.

خلعتی افزود: شهرستان‌های دشتستان، گناوه، تنگستان، دشتی در اجرای طرح گلخانه‌ها و کشت‌های متراکم پیشتاز بوده و بندر دیر هم در حوزه کشاورزی وضعیت مطلوب‌تری نسبت به شهرستان‌های دیگر داشته است.

وی با بیان اینکه تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری از دی ماه پارسال اجرایی شد افزود: جهادکشاورزی استان در شش ماه گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رتبه دوم را در بین استان‌های کشور از آن خود کرده است.

انتهای پیام/م

۴۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به طرح کشاورزی استان بوشهر پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.