گوشه‌ای از زندگی نامه شهید حیدر پرنیان یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید حیدر پرنیان یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید حیدر پرنیان سال ۱۳۲۸ در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان نقده متولد شد

و در سال ۵۷ بعد از پیروزی انقلاب به عضویت بسیج سپاه پاسداران درآمد و در تاریخ ۱۳۶۳/۱۰/۷ در منطقه دلکه منطقه سرشاخان به شهادت رسید.

 

دوران کودکی خود را در زادگاهش سپری کرد و به علت فقر مالی و نداشتن امکانات لازم از نعمت سواد محروم ماند. از همان اوان کودکی به کار و کارکری پرداخت و به علت نداشتم امکانات زندگی به چوپانی مشغول شد.

در سال ۵۷ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان جوانمرد به عضویت ژاندارمری و بعد بسیج سپاه پاسداران درآمد تا در برابر دشمنان اسلام و مسلمین به دفاع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی بپردازد. مدتی بعد یکی از پرکارترین اعضای بسیج شد. شهید عاشق بیدلی بود که عشق محبوب دل بی قرارش را آرامش می‌داد و در سنگر توحید به دفاع از کیان اسلام و ارزش‌های الهی انقلاب مشغول بود. در پاکسازی‌های مختلف از جمله پاکسازی سقز، سنندج، مریوان، دیواندره و سرشاخان و سردشت حضور گسترده یافت. جبهه‌های آذربایجان با قدم‌های استوار و محکم او آشنا بودند. شهید در برابر توطئه‌های ضدانقلاب به مقاومت پرداخت تا پرده از چهره کریه ضدانقلاب و بی ایمانی‌های آنان بردارد. بسیار متدین و باایمان بود و هر عملی را که نیک بود برای جلب رضای خدا انجام می‌داد. تلاش در خلوص نیت و بی ریا بودنش در همه اعمال او مشهود بود. در برابر اهل خانه نیز فردی متواضع و فروتن بود. احترام خاصی نسبت به مادر پیرش داشت.
شهید پرنیان مردانه جنگید و عاقبت در دلگه در منطقه سرشاخان در روز هفتم دی ماه ۱۳۶۳ به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید حیدر پرنیان

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.