معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی قم گفت: تا پایان سال چهار روستای بخش کهک به شبکه آبرسانی سرشاخه های دز متصل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ وحید بذر افشان معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی قم گفت: عملیات عمرانی شبکه اتصال روستاهای خاوه، تیره، ویریچ، و فردو به شبکه آبرسانی سرشاخه های دز آغاز شده است.
وی اعتبار لازم برای اجرای این طرح را 100 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از سال گذشته تا کنون پنج روستای بخش کهک از جمله دستگرد، قبادبزن، میم، ابرجس، و لنگرود به سرشاخه های دز متصل شده است.
بذر افشان با بیان اینکه از ابتدای امسال حدود ده هزار متر شبکه آبرسانی جدید در روستاهای قم ساخته شده است گفت: ادامه عملیات ساخت و اصلاح شبکه های آبرسانی روستاهای استان ، ایستگاه پمپاژ آب، مخازن ذخیره آب و انشعاب های جدید مشترکان در حال اجراست.
بذر افشان با اشاره به خشکسالی های اخیر، از آبرسانی سیار به 36 روستای استان خبر داد و گفت: 21 روستا زیر پوشش این شرکت و 15 روستا غیر پوشش (زیر 20 خانوار) است که به صورت میانگین هفته ای 70 سرویس به این روستاها اعزام می شود.
اجرای رسمی طرح انتقال آب سرشاخه های دز در استان لرستان به برخی شهرهای مرکزی ایران به طور رسمی از سال 1382 آغاز شد که با اجرای آن سالانه 181 میلیون متر مکعب آب از رودخانه‌های الیگودرز به سد کوچری گلپایگان منتقل می شود.

انتهای پیام/ت

 آغازعملیات عمرانی شبکه اتصال روستاهای قم به شبکه آبرسانی سرشاخه های دز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار