به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی میرزا عسگری مدیر اجرایی پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی، درباره آخرین وضعیت مرحله دوم پروژه فاز ۳ بندر شهید رجایی، اظهار کرد: این مرحله از پروژه فاز سه که به عنوان مرحله دوم مدنظر قرار گرفته به عنوان آخرین فاز توسعهای تعریف شده برای بندر شهیدرجایی است که با ایجاد آن شاهد پهلوگیری بزرگترین کشتیهای کانتینری دنیا خواهیم بود.
وی ادامه داد: ظرفیت کانتینری بندرشهید رجایی با تکمیل این مرحله از پروژه ۲،۱ میلیون TEU افزایش مییابد و از ۶ به ۸ میلیون TEU میرسد.
مدیر اجرایی پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی با اشاره به اینکه در مرحله دوم پروژه فاز ۳ بندر شهید رجایی مطالعات مانور شناور طرح که در واقع شناور با ظرفیت TEU ۱۸۴۰۰ است به صورت ریاضی-فیزیک با همکاری یک موسسه معتبر بین المللی مدل سازی شده است، گفت: علاوه بر این برای اولین بار پایش سلامت سازه با نصب ابزار دقیق در سازه اسکله طراحی و اجرا میشود.
میرزا عسگری، افزود: در این فاز با احداث دیواره جدا کننده بین محوطههای بندری-گمرکی و محوطه عملیات اجرایی از تداخل فعالیتهای گمرکی، بندری و عملیات اجرای پروژه جلوگیری به عمل آمده است.
وی درباره ابعاد پروژه مرحله دوم پروژه فاز ۳ بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: این مرحله از پروژه دارای ۱۴۰۰ متر طول اسکله از نوع دیواره دیافراگمی است و شامل ۴ میلیون مترمکعب لایروبی میشود. علاوه بر این ۱۱۳ هکتار محوطه سازی و احداث ساختمانهای پشتیبانی صورت گرفته و دارای ۱۱۰۰ متر دیواره حفاظت ساحلی است.
مدیر اجرایی پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی با اشاره به اینکه مبلغ قرارداد این مرحله از پروژه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است که اجرای آن از ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری کلید خورده و قرارداد ۳۶ ماهه است، عنوان کرد: با توجه به اینکه سایر بنادر منطقهای در حال ارتقای جایگاه خود هستند، بنابراین تکمیل پروژه طرح توسعهای بندر شهیدرجایی موجب حفظ و ارتقای جایگاه این بندر نسبت به سایر بنادر منطقهای میشود.
میرزا عسگری با بیان اینکه مرحله دوم پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی طی سه مرحله زمانی به بهره برداری میرسد، اظهار کرد: به منظور تسریع بهره برداری از مرحله دوم پروژه فاز ۳، قرار بر این شد تا در سه مرحله زمانی پروژه یاد شده انجام شود.
وی ادامه داد: در مرحله اول که موعد زمانی ۲۲ ماهه برای آن تعیین شده است ۸۰۰ متر طول اسکله و پسکرانه متناظر با آن به بهره برداری میرسد. پس از آن و در ۲۸ ماه اجرای پروژه مرحله دوم که شامل ۶۰۰ متر طول اسکله و پسکرانه متناظر با آن است بهره برداری خواهد شد و در گام آخر که موعد اتمام پروژه است پس از گذشت ۳۶ ماه از آغاز کار، ۷۲ هکتار محوطه ترمینال کانتینری تحویل داده خواهد شد.
مدیر اجرایی پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی درباره عملیات مرحله دوم این فاز از بندر شهید رجایی، گفت: مطالعات ژئوتکنیک پروژه در حال انجام است و عملیات خاکبرداری برای رسیدن به تراز اسکله در حجم ۲۲۰ هزار متر مکعبی انجام شده است. علاوه بر این طراحی سازه اسکله در حال عملیاتی شدن است و تجهیزات تراکم دینامیکی وارد کارگاه شده و عملیات تجهیزکارگاه نیز در حال انجام شد.
میرزا عسگری با بیان اینکه مرحله دوم پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی طی سه مرحله زمانی به بهره برداری میرسد، اظهار کرد: به منظور تسریع بهره برداری از مرحله دوم پروژه فاز ۳، قرار بر این شد تا در سه مرحله زمانی پروژه یاد شده انجام شود.
وی ادامه داد: در مرحله اول که موعد زمانی ۲۲ ماهه برای آن تعیین شده است ۸۰۰ متر طول اسکله و پسکرانه متناظر با آن به بهره برداری میرسد. پس از آن و در ۲۸ ماه اجرای پروژه مرحله دوم که شامل ۶۰۰ متر طول اسکله و پسکرانه متناظر با آن است بهره برداری خواهد شد و در گام آخر که موعد اتمام پروژه است پس از گذشت ۳۶ ماه از آغاز کار، ۷۲ هکتار محوطه ترمینال کانتینری تحویل داده خواهد شد.
مدیر اجرایی پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی درباره عملیات مرحله دوم این فاز از بندر شهید رجایی، گفت: مطالعات ژئوتکنیک پروژه در حال انجام است و عملیات خاکبرداری برای رسیدن به تراز اسکله در حجم ۲۲۰ هزار متر مکعبی انجام شده است. علاوه بر این طراحی سازه اسکله در حال عملیاتی شدن است و تجهیزات تراکم دینامیکی وارد کارگاه شده و عملیات تجهیزکارگاه نیز در حال انجام شد.
انتهای پیام/