فرمانده انتظامی شهرستان کنگان گفت: دو فقره زمین‌خواری در شهرستان کنگان کشف شد.

متهمان به زمین خواری در کنگان دستگیر شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ رهام رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مقابله با پدیده زمین‌خواری اقدامات خوبی صورت گرفته است و شاهد کشف پرونده‌های متعددی در شهرستان هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان تصریح کرد: تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این سرزمین است و برخوردی قاطع در این زمینه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

رضایی با اشاره به کشف دو فقره زمین‌خواری در این شهرستان بیان کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی دو نفر اقدام به تصرف چهار هزار و ۸۱۸ متر از اراضی دولت واقع در روستای پرک کرده و با تعدی به حریم ۶۰ متری دریا ادعای مالکیت آن‌ها را داشتند.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان بیان کرد: این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و با استفاده از امکانات اطلاعاتی، تحقیقات میدانی بررسی لازم انجام شد.

وی ادامه داد: پس از جمع آوری اسناد و مدارک و مستندات مشخص شد که موضوع صحت داشته است و افرادی اقدام به تصرف چهار هزار و ۸۱۸ متر مربع از اراضی دولت به ارزش دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال کرده‌اند.

رضایی با بیان اینکه با دستور مقام قضایی متهمان به پلیس آگاهی دعوت و مورد بازجویی فنی قرار گرفتند که نهایتا به بزه خود اقرار کردند، اضافه کرد: متهمان با تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

انتهای پیام/م

دو فقره زمین‌خواری در شهرستان کنگان کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.