رئیس دادگستری کنگان استان بوشهر گفت: اختلافات خانوادگی و طلاق یکی از معضل‌ها و زنگ خطر جدی در این شهرستان است طوریکه در سال گذشته ۲۰۰ پرونده طلاق به شعبه اول حقوقی خانواده ارجاع شد.

طلاق معضل جدی درکنگان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،کیامرث شفیعی اظهار داشت: بیشتر عوامل اختلاف های خانوادگی و طلاق ها در این شهرستان هجوم خرده فرهنگ ها و شناخت نداشتن زوج ها نسبت به یکدیگر و تاثیرات ناشی از صنعت است.

وی اضافه کرد: بخشی از پرونده های طلاق مربوط به شاغلان در صنعت است که بدلیل دوری از خانواده دچار مشکلات و اختلافات زناشویی شده اند.

شفیعی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 15 هزار پرونده به دادگستری شهرستان کنگان ارجاع شد که بیشتر آنها مربوط به حوزه کارگری و صنعت است بگه ونه ای که شعبه دوم دادیاری اختصاص به همین موضوع دارد.

رئیس دادگستری کنگان با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای حل اختلاف بیان کرد: هم اکنون سه شعبه تحکیم با همکاری چهار قاضی در کنگان و سه شعبه صلحی ویژه در شهرهای کنگان، بنک و سیراف این شهرستان مشغول خدمت هستند.

وی افزود: با همت قضات، روسا و کارکنان شوراهای حل اختلاف، در سال گذشته 2500 پرونده در این شهرستان مختومه شد.
شفیعی با اشاره به زمین خواری در کنگان گفت: بدلیل حضور صنعت در این شهرستان و بالا رفتن ارزش اراضی، زمین، کوه، دریا، قبر و دره خواری از پدیده های ناخوشایند در این شهرستان رواج یافته که با جدیت با آنها برخورد شده است.

وی افزود: برای نمونه سودجویان در شهر سیراف هفت هزار متر مربع از حریم دریا را تصرف کرده بودند که با همت دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال این زمین ها به بیت المال برگشت و با عوامل متخلف برخورد قضایی شد.

رئیس دادگستری شهرستان کنگان از مردم خواست تا در صورت مواجهه و یا اطلاع از پدیده های شوم زمین خواری مراتب را به دستگاه قضایی اطلاع دهند.

شفیعی اظهار داشت: دستگاه قضایی برای ایجاد زمینه امن برای کسب و کار و فعالیت سرمایه گذاران مصمم است و با هرگونه جرم و تخلف در حوزه های مختلف در چارچوب قانون قاطع برخورد خواهد کرد.

وی گفت: دستگاه قضایی به تنهایی نمی تواند در امور محوله موفق شود و موفقیت آن در گرو مسئولیت پذیری مردم و مشارکت و همکاری مسئولان است.

دادستان کنگان گفت: شمار نیروهای این دادستانی جوابگوی حجم بالای مراجعه ها نیست.

سید احمد موسوی پور افزود: نیروهای موجود با چارت قضایی همسانی ندارد و این مساله می تواند موجب کندی کار شود.

وی بیان کرد: چارت کنونی متناسب با قبل از راه اندازی صنعت در این شهرشتان بوده و اکنون با وجود حجم گسترده صنعت افزایش نیرو در این بخش ضروری است.

دادستان کنگان به مقوله های ناامنی اشاره کرد و ادامه داد: با وجود مولفه های مختلف ناامنی، شهرستان کنگان یکی از امن ترین نقاط استان و کشور است.

وی افزود: تراکم دعاوی و جرائم نسبت به گذشته بیشتر شده اما دادستانی و دیگر مسئولان دستگاه قضایی و امنیتی محیط را برای افراد متخلف و هنجار شکن ناامن کرده و با همکاری بیشتر مردم و مسئولان و دلسوزان افراد متخلف اجازه عرضه اندام داده نخواهد شد.

انتهای پیام/م

اختلافات خانوادگی و طلاق یکی از معضل ها و زنگ خطر جدی درکنگان است

برچسب ها: خانواده ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.