مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هدف از انجام بازرسی در باشگاه های ورزشی عدم عرضه کالاهای سلامت محور و عدم عرضه مکمل ها در آنجا است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رحیمی مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو علوم پزشکی کرمانشاه گفت : باشگاه های ورزشی زیرمجموعه ورزش و جوانان است اما براساس برنامه عملیاتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت بازرسی این مراکز با معاونت غذا و دارو علوم پزشکی  است.

وی گفت : هدف از انجام این بازرسی ها عدم عرضه کالاهای سلامت محور و عدم عرضه مکمل ها در آنجا است زیرا مکمل شیرخشک و الکل تابع مقررات دارو است و نمی تواند درمحلی جز داروخانه ها عرضه شوند.

رحیمی افزود : با وجود این ممنوعیت عرضه، برخی از باشگاه های بدن سازی به طور مستقیم یا غیرمتسقیم نسبت به عرضه مکمل ها اقدام می کنند در حالی که این تخلف است.

وی با اشاره به انجام تخلفات در حوزه داروهای آنابولیک توسط برخی باشگاه های ورزشی افزود: در این میان با همکاری اماکن و ورزش و جوانان در دو شیفت صبح و عصر بازرسی ها انجام می شود.

دکتر رحیمی با بیان اینکه سالیانه سه تا چهار بار از باشگاه های ورزشی بازدید و تخلفات به مراجع قضایی ارجاع می شود گفت: در سال قبل ۱۸۰ بازرسی از باشگاه های ورزشی انجام دادیم که ۱۸ بازرسی منجر به کشف شد.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: در سه ماهه امسال هم ۱۰۰ بازرسی انجام شده که از این تعداد سه بازرسی منجر به کشف شده که برخی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

انجام 100 بازرسی در سه ماهه امسال از باشگاه های ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.