تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری شهرداری اصفهان با دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان و مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو بسته شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهروز ارباب شیرانی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان در این آیین اظهار کرد: منابع مالی و نقدینگی در شهرداری‌ها کاهش یافته است و پژوهش‌ها می‌تواند راه حل‌های جدید و فناورانه برای خروج از این مشکلات ارائه کند.

با بیان اینکه برای کلان‌شهر اصفهان باید برنامه‌های بلند مدت جهت رفع مشکلات موجود ارائه کرد، افزود: دانشگاه‌ها به لحاظ ایده‌پردازی می‌توانند شهرداری اصفهان را یاری کنند.

وی ادامه داد: شهرداری مسائل بر زمین مانده زیادی دارد که نیازمند پژوهش است، از این رو یکپارچه سازی و شبکه سازی پژوهش باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به مسائل حساسی همچون آب، آلودگی هوا و ترافیک در شهر تصریح کرد: باید اراده و عزم واحدی برای رفع این مشکلات ایجاد شود.

دانشگاه صنعتی مالک اشتر آماده همکاری با شهرداری اصفهان

مهدی کرباسیان رییس دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه مالک اشتر در ادامه این آیین گفت : دانشگاه صنعتی مالک اشتر آماده همکاری با شهرداری اصفهان در زمینه پدافند غیرعامل، شیمی، مواد و مهندسی صنایع است.

وی با بیان اینکه کمتر از ۵۰ درصد برنامه های اساتید دانشگاه مالک اشتر آموزشی و مابقی به پژوهش‌های کاربردی اختصاص دارد، تأکید کرد: در این دانشگاه از تجارب حوزه شهرداری از جمله زیستی و فناوری استفاده می کنیم.

طرح "پلیس آب" در ادارات اجرایی می شود

سیدحسن قاضی عسگر رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در این مراسم اظهارکرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان آمادگی کامل دارد تا نیازهای آموزشی حال و آینده شهرداری را تأمین کند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه با کشورهایی که از نظر مهارت پیشرفت های خوبی داشته‌اند، همکاری دارد، تصریح کرد: یکی از مراکز این دانشگاه با عنوان «مرکز آموزش علمی،کاربردی شهرداری‌های اصفهان» فعال است و نیازهای آموزشی این نهاد را برطرف می‌کند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به طرح جدید این دانشگاه در آموزش افراد با عنوان «پلیس آب» گفت: در این طرح افراد آموزش دیده در ادارات و دستگاه های دولتی و خصوصی از هدر رفت آب جلوگیری می‌کنند.

۱۲۰ شرکت دانش بنیان عضو شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان

 رییس هیئت مدیره شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان در این مراسم گفت: هدف ما همکاری با شهرداری اصفهان است و طبق تفاهم نامه امروز بی شک همکاری‌های متقابل در زمینه مسایل پژوهشی، آموزشی، زیست محیطی و ترافیک افزایش پیدا خواهد کرد.

معرفی کارخانه ریسباف در عرصه اجتماعی

سامانی معاون پژوهش و فناوری مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو نیز در این مراسم با اشاره به سه تفاهم نامه امضاء شده این مؤسسه با دانشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: این مؤسسه با دانشگاه ساپینزا ایتالیا، دورتموند آلمان و سینگاد هند تفاهم نامه‌هایی امضاء کرده و با بیش از ۱۰۰ دانشگاه به صورت رسمی فعالیت‌های کاری را تبادل می‌کند.

وی با بیان اینکه مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو تاکنون همایش‌های بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری را برگزار کرده است، گفت: سال گذشته توانستیم افتخار دیگری را به ثبت برسانیم و پس از دو دهه معطلی کارخانه ریسباف را در عرصه اجتماعی معرفی کنیم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، وزارت علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.