یکی از اولویت‌های راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷، اتصال ایستگاههای راه آهن به مراکز بار به منظور کاهش تصادفات جاده است.

بهره برداری از ایستگاه راه آهن حکم آباد در بهمن ماه سال جاریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ایستگاه راه آهن حکم آباد که بهمن ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، متصل به فولاد سبزوار می‌شود تا عمده‌ی بار فولاد سبزوار را وارد شبکه‌ی ریلی کند.

این ایستگاه دومین ایستگاه راه آهن در شهرستان جوین است که با اعتباری حدود ۴۰ میلیارد تومان به کارخانه‌ی فولاد سبزوار متصل و سالانه ۲ میلیون تن مواد خام و تولیدات این واحد را حمل خواهد کرد.

ایستگاه حکم آباد، ما بین ایستگاه اسفراین و نقاب احداث خواهد شد که تا کنون پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد داشته است.

ضیایی مهر مدیر کل راه آهن خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما گفت : امیدوار هستیم برای پروژه در دست اجرا ایستگاه حکم آباد، عزیزان فولاد سبزوار هم زیر ساخت‌های خودشان را آماده کنند.

وی افزود: با مشارکتی فولاد سبزوار خواهد داشت می‌توانیم تا قبل از پایان سال جاری، زمینه اتصال مجتمع فولاد سبزوار را به شبکه ریلی کشور داشته باشیم.

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی تصریح کرد: این ایستگاه در آینده رونق بخش اقتصاد منطقه خواهد بود.

گفتنی است با راه اندازی این ایستگاه ۱ میلیون نفر از جمعیت شهرستان‌های غرب خراسان رضوی و همچنین خراسان شمالی از خدمات ریلی مناسب بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام // ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.