سخنگوی کاخ سفید از ارسال نامه دوم رهبر کره شمالی به رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

نامه دوم رهبر کره شمالی به دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس‌‎جمهور آمریکا روز چهارشنبه نامه جدیدی از طرف کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دریافت کرده است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: این نوع نامه‌نگاری‌ها بین سران دو کشور به منظور پیگیری نشست سنگاپور و پیشبرد تعهدهای اعلام‌شده در بیانیه مشترک آمریکا و کره‌شمالی صورت می‌‎گیرد. پس از نشست سنگاپور این دومین نامه‌ای است که کیم جونگ اون به دونالد ترامپ ارسال می‌کند.

پیش از این دونالد ترامپ  خبر دریافت نامه‌ رهبر کره شمالی را اعلام کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر خطاب به کیم  جونگ اون  نوشت: بابت آغاز روند ارسال بقایای اجساد نظامیان آمریکایی از شما تشکر می‌‌کنم و همچنین از نامه فوق‌العاده‌ شما ممنونم. منتظر دیدار شما در آینده‌ای نزدیک هستم.

سران آمریکا و کره شمالی روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد پس از کش‌ و قوس‌های فراوان، سرانجام در سنگاپور برای نخستین بار با هم دیدار و گفتگو کردند.

این اولین باری است که یک رئیس‌جمهور آمریکا در زمان حضور در کاخ سفید با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند. روسای جمهور قبلی آمریکا حاضر به انجام این کار نشده بودند. از این رو، بسیاری از تحلیلگران این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کره شمالی، یک پیروزی بزرگ برای این کشور و مذاکره آن با آمریکا را نیز «مذاکره‌ای از موضع قدرت» می‌دانند.

دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در حالی برگزار شد که پیش‌تر دولت آمریکا اعلام کرده بود هرگز کره شمالیِ دارای سلاح هسته‌ای را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار