امام جمعه موقت کرمان گفت:باید قوای نظارتی و حراستی را برای جلوگیری از فساداقتصادی در ادارات استان فعال کنیم.

باشفاف سازی جلو اعتراض های مردم را بگیریمبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت  الاسلام علی توکلی خطیب این هفته نماز جمعه کرمان دراجتماع نمازگزاران جمعه در مصلی امام علی (ع) کرمان گفت:اگر شفاف سازی در امور مدیریتی کشور واستان باشد مردم نیز دست به اعتراض های گسترده وانتقاد از شرایط جامعه نخواهند کرد.

وی خواستار تقویت قوای نظارتی و حراستی و حفاظتی در ادارات به منطور جلوگیری از ایجاد جرایم اقتصادی و پیشگیری در این زمینه شد.

خطیب جمعه کرمان افزود: هر خطایی که انجام‌میشود و خطا‌های کوچک و بزرگ یقینا از پشتوانه‌ای قوی برخورداراست.

خطیب جمعه کرمان گفت:عدم اطلاع رسانی نیز یکی از دیگر دغدغه‌ها و مشکلات فراروی کشور است که باید شفاف سازی شود و مردم درصورت شفاف سازی قانع خواهند شد و حرکتی نخواهند داشت.

حجه الاسلام توکلی گفت:بی اعتمادی مردم نشان از عدم شفاف سازی است و عدم مشارکت مردم نتیجه عدم پاسخ جامع و شفاف از سوی مسولین است.

 

اینکه در اسلام گفته شده هرهفته بایستی خطیب جمعه نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کند یعنی اینکه تقوا به گوش همگان گوشزد شود تا مشکلات نباشد.

وی افزود:ادم با تقوا در برخورد با مردم، زندگی شخصی، اجتماعی و معنوی هیچگاه به مشکل برنمی خورد.

و‌ی گفت:افزایش طلاق، مشکلات عاطفی خانواده‌ها، ازدواج‌های سفید و طلاق‌های عاطفی، عدم توجه و احترام کوچکتر‌ها در برابر بزرگتر‌ها از معضلات کنونی جامعه و نشان از ضعف تقوی است.

حجه الاسلام‌توکلی گفت:بایدیاور داشته باشیم که بنده خداهستیم و اگر‌این باور احیا شود هیچگاه اعمالی انجام نخواهیم داد که غیر رضای خداوند باشد.

حجه الاسلام توکلی افزود:همسران در برابر خطا‌های یکدیگر عذر خواهی کنند و پی بردن به خطا و اشتباه شجاعت است و نه کوچک شدن، ارامش داشتن همسران در گرو مدارا و گدشت از یکدیگر است.

خطیب جمعه کرمان گفت:اگر در هر کاری مدارا کردیم زندگی شیرین و به راحتی خواهد گذشت و در غیر اینصورت خود را دچار مشکل و عذاب خواهند کرد.

وی بهترین الگو در زندگی‌ها برای تقویت آرامش و راحتی و روحیه خانواده‌ها را قران کریم عنوان کرد وتصریح کرد:اعتماد مردم را نباید سلب کرد، تشکل های  مردمی می توانند مطالبه گر و پرسشگر باشند و از مسئولین بپرسند که چه کرده‌اند.

حجه الاسلام تو کلی بیان داشت:زمینه ساز بسیاری از جرایم بزرگ‌ فقدان نظارت بر مسولین است.

انتهای پیام/ح

باشفاف سازی جلو اعتراض های مردم را بگیریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.