امام جمعه شیراز گفت: مدیران دولتی باید حرکت‌های جهادی کنند که مردم به آن‌ها دلگرم شوند.

مدیران با حرکت‌های جهادی مردم را دلگرم کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه، گفت: مدیران قوی، جسور و جهادی باید به میدان بیایند، تحمل خیلی از مشکلات برای مردم آسان نیست، مردم این فشار‌ها را به سختی تحمل می‌کنند، اما برای رسیدن به ارزش بالاتر ایستاده اند، مدیران باید این موضوع را درک کنند.

وی ادامه داد: باید مدیران با حرکت‌های جهادی دیده شوند و مردم دلگرم شوند، مردم ببینند که مشکلاتشان توسط دولت دنبال می‌شود، منظور ما از دولت هر سه قوه است، مجلس و قوه قضاییه هم باید حرکت کنند، مردم باید این حرکت‌ها را ببینند، نمی‌شود همه بار مشکلات را روی دوش مردم گذاشت.

آیت الله دژکام اظهار داشت: یکی از مباحثی که مدیران باید به آن بپردازند مبارزه با فساد است، همه از موضوع فراگیری فساد گله‌مند هستند، گاه یک مدیر کار زشتی می‌کند که دشمن هم آن را انجام نداده است، این‌ها نفوذی دشمن هستند.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد باید از نهاد‌های بازرسی و حفاظت شروع شود، این نهاد‌ها باید برخورد قاطع کنند، نمی‌شود که فساد باشد و پیشگیری از فساد نشود، اگر از فساد پیشگیری شود تاثیرش بیشتر از برخورد با فساد است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس گفت: نباید بنشینیم کار که از کار گذشت بخواهیم با فساد برخورد کنیم، قبل از آن که فساد فراگیر شود باید با آن برخورد شود.

آیت الله دژکام با اشاره به مشکلاتی که در برخی از شهرداری‌ها است گفت: برای صدور یک پروانه ساخت در یک شهرداری در همین استان فارس باید به ۷۵ مکان مراجعه شود، این ظلم است، همین مسائل زمینه ساز بروز خلاف است، خیلی سریع با این مسایل برخورد شود، مردم باید تغییر را در این مسایل ببینند.

وی همچنین با بیان اینکه توقع این است که در تیم اقتصادی دولت تغییر و هماهنگی باشد گفت: ضعف مدیریت داخلی و برنامه ریزی دشمن با هم برای مردم مشکل ایجاد می‌کند، چرا ارز دولتی در جایی مصرف شود که لزومی ندارد، مردم باید صداقت را در کار مدیران ببینند.

امام جمعه شیراز گفت: ما می‌خواهیم کشور پیشرفت کند، در این راستا، مدیران باید واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارند، مردم به مدیران اعتماد دارند اگر آن‌ها ببینند که صبر کردن وضعشان را بهتر می‌کند صبر خواهند کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در دیدار‌های مردمی مسایل و مشکلات دسته بندی و به استاندار منتقل می‌شود، افزود: عمده این مراجعات مربوط به ۴۳ دستگاه اجرایی است که از این میزان هفت دستگاه بیشترین شکایات مردمی را دارند و نام آنان به استاندار فارس اعلام شده است.

 نماینده، ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه مدیران ادارات استان باید پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند و اگر توان مدیریتی ندارند نباید بر صندلی مدیریت تکیه بزنند، ادامه داد:، اما اگر این روند ادامه داشته باشد با مدرک موضوع را با مردم در میان خواهم گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا
انتهای پیام/ر

هفت دستگاه اجرایی بیشترین شکایات مردمی را دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.