تا کنون ۱۳۰ اثر به دوازدهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمدار بیت ارسال شد.

ارسال ۱۳۰ اثر به جشنواره شعر منطقه‌ای تمدار بیتبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از زمان انتشار فراخوان دوازدهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمدار بیت در شهرستان اردل تا کنون، ۱۳۰ اثر از ۴۷ شاعر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

جواد کارگران افزود: این آثار توسط هنرمندان ۸ استان اصفهان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، فارس، ایلام و چهارمحال و بختیاری، در این جشنواره با هم رقابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این جشنواره در بخش شعر‌های آئینی با موضوعات انتظار، ایثار و شهادت، شهدای مدافع حرم، عفاف و حجاب، امام رضا (ع) و حمایت از کالای ایرانی و در بخش آزاد با اولویت آداب و سنن اقوام بختیاری برگزار شده است.

کارگران ادامه داد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۶ مردادماه جاری به دبیرخانه جشنواره به نشانی استان چهارمحال و بختیاری، اردل، مجتمع فرهنگی هنری مهرگان، دبیرخانه دائمی جشنواره منطقه‌ای تمدار بیت ارسال نمایند.

به گفته وی؛ اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمدار بیت ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۴ مرداد ۹۷، در سالن مهرگان اردل برگزار‌ می‌شود.

«تمدار بیت» نوعی شعر با گویش لری و بختیاری است که زنان قالیباف با گویش محلی خود بر روی دار قالی زمزمه می‌کنند.

شهر اردل (مرکز شهرستان اردل) در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/خ

اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر تمدار بیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار