مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت:۵۴۶ میلیون تومان برق از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در خراسان جنوبی خریداری شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛شرکاء مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت:از ابتدای سال 96 تا پانزدهم خرداد 97 ، سرمایه گذاران برق خورشیدی، 631 هزار و 671 کیلووات ساعت انرژی برق تولید کردند که شرکت برق برای خرید آن، 546 میلیون تومان به تولیدکنندگان پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 125 نیروگاه خورشیدی در استان فعال است،افزود:از این تعداد 118 نیروگاه با ظرفیت 590 کیلووات مربوط به مشترکان خانگی است.

شرکاء گفت:انرژی تولیدی در ماه های مختلف سال با توجه به طول روز و شدت آفتاب و جهت تابش متفاوت است اما میانگین درآمد هر نیروگاه خانگی 5 کیلووات، در ماه حدود 750 هزار تومان است. 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان وضعیت خراسان جنوبی را به لحاظ "تعداد نیروگاه های خورشیدی و ظرفیت نصب شده"  با توجه به تعداد مشترکان آنان و پیک بار، در مقایسه با سایر استان ها، بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود:امید است با افزایش استقبال مردم استان از برق خورشیدی، در این خصوص در کشور پیشگام باشیم. 

وی اظهار کرد:خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی مساعد، دارای ظرفیتی منحصر به فرد در استفاده از انرژی خورشیدی است به طوریکه استفاده صحیح از این ظرفیت ضمن خودکفایی امکان صادرات انرژی به کشور افغانستان را نیز فراهم می کند.

انتهای پیام/غ

هم اکنون 125 نیروگاه خورشیدی در استان فعال است

برچسب ها: برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار