مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان از اجرای فاز اول برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان خبر داد.

عرب، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  گفت: اجرای کامل این پروژه حدود ۲۰۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که مبلغ ۱۶۰۰ میلیون ریال امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شده است.


وی افزود: فاز اول برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان به طول بیش از یک کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی آغاز شده و در مراحل پایانی می‌باشد.


عرب گفت: مجتمع گردشگری کاه کوه در شمال شهر سرایان و در مسیر آب قنات زابر و آسیاب آبی کاه کوه و نزدیک پیست موتور سواری سرایان و مشرف بر شهر سرایان واقع گردیده و به لحاظ موقعیت از وضعیت خوبی برخوردار بوده و دارای چشم انداز و مناظر خوبی می‌باشد. آسیاب آبی کاه کوه که در ابتدای ارتفاعات شمال شهر سرایان قرار گرفته، با شماره ۲۸۷۲۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.


وی افزود:مرمت این بنای تاریخی در سال ۱۳۹۱ انجام شده است و آسیاب آبی فعال شهرستان است که به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و کم شدن آب قنات چند سالی است که امکان خدمات دهی به مردم را ندارد و در صورت تخصیص ادامه پروژه در سال جاری انجام خواهد شد.


عرب گفت: از زمان مرمت این بنا و اجرای طرح گردشگری کاه کوه توسط سرمایه گذار، بازدید‌ها ازاین بنا و منطقه افزایش چشمگیری داشته است و همگان به قابلیت بالای این منطقه و آسیاب در زمینه گردشگری و جذب گردشگر اذعان دارند.


وی افزود: اجرای طرح گردشگری در مسیر قنات زابر سرایان که علاوه بر وجود آسیاب کاه کوه، پیست موتورسواری و جنگل بادامشک و همچنین پیست در حال احداث دوچرخه سواری و مناظر زیبا و ارتفاعات دیدنی را در خود جای داده، می‌تواند به رونق گردشگری منطقه کمک کند.
انتهای پیام/ب


فاز اول برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.