استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شاخص‌های جامعه عشایری استان در برخی حوزه‌ها پایین و ضعیف است، تلاش و برنامه ریزی برای ارتقاء متوازن شاخص‌های جامعه عشایری را مورد تاکید قرار داد.

تاکید استاندار سیستان وبلوچستان بر ارتقاء شاخص‌های جامعه عشایری استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از  روابط عمومی استانداری، سیددانیال محبی استاندار سیستان وبلوچستان ، در شورای عشایری استان که در منطقه عشایری شورُک بخش مرکزی زاهدان برگزار شد؛ إظهار داشت: در قانون ششم توسعه برای رفع مشکلات جامعه‌ی عشایری مواردی دیده شده است تا با تامین منابع مورد نیاز، شاخص‌های توسعه‌ای جامعه عشایری ارتقاء یابد.

وی همچنین با اشاره به سفر وزیر کشور به استان ادامه داد: در این سفر ١٠١ مصوبه در قالب تفاهنامه از سوی رییس دفتر رییس جمهور به ١٨ وزارتخانه ابلاغ شده است که بخش قابل توجهی از این مصوبات مربوط به رفع مشکلات کشاورزان، دامداران و عشایر است که بر اثر خشکسالی دچار خسارت شده اند.

استاندار تصریح کرد: بخشی از اعتبارات استانی در جهت حل مشکلات جامعه عشایری در مدت سه سال هدف گذاری شده است.

محبی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده ١٢٠٠ تانکر برای آبرسانی به روستا‌ها و مناطق عشایری تامین شده است که بخشی از مشکلات آنان در زمینه تامین آب شرب بهداشتی برای کوتاه مدت رفع خواهد شد.

در این جلسه طوقی مدیرکل امور عشایری استان هم خواستار برق دار نمودن چاه‌های آب، پوشش کامل بیمه‌ای عشایر، پوشش آنتن دهی تلفن همراه و احداث و بهسازی مسیر‌های دسترسی عشایر به محور‌های مواصلاتی را خواستار شد.

گفتنی است در این جلسه با دستور استاندار مقرر شد مسیر دسترسی منطقه عشایری شورُک توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بهسازی شود.

منطقه عشایری شورُک از توابع بخش مرکزی شهرستان زاهدان در جنوب شهر زاهدان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

استاندار در سفر به جنوب زاهدان 

برچسب ها: استانداری ، عشایری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار