سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از برخورد جدی با احتکارکنندگان و سودجویان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه گفت : بخشی از اختلالی که در بازار به وجود آمده به دلیل انبار کردن و احتکار کالا توسط سودجویان است. یعنی کالاها موجود است، ولی برخی افراد سودجود با سودای فروش گرانتر، آن ها را انبار می کنند.

وی گفت : با صراحت می گویم با این سودجویی ها و منفعت طلبی ها از طریق سازمان تعزیرات و اتحادیه های مربوطه برخورد جدی و قانونی می شود.

الهی‌تبار افزود : باید تلاش کنیم با یک برنامه ریزی مناسب مشکلات موجود در بازار عرضه و تقاضا را حل کنیم. در همین راستا دستگاه های متولی باید راهکارهای لازم برای حل مشکلات موجود در بازار را ارایه دهند.

وی ادامه داد: استان از یک ظرفیت مناسب در عرصه تولید مرغ برخوردار است و علاوه بر تامین نیاز داخل استان، بخشی از این تولیدات می تواند به کشور عراق صادر شود‌ که این‌کار زمینه رونق اقتصادی تولیدکنندگان این بخش را فراهم کند.

الهی‌تبار افزود: صادرات مرغ استان نیازمند زیرساخت های لازم در حوزه سردخانه و بسته بندی است که جهاد کشاورزی موظف است با یک برنامه ریزی مناسب، زیرساخت های لازم در این عرصه را فراهم کند.

وی گفت: همچنین استان به منظور ذخیره سازی در شرایط اضطراری و تنظیم بازار نیازمند افزایش ظرفیت تونل انجماد طیور است. ظرفیت فعلی حدود ۳۵ تن است که باید حداقل به ۶۰ تن ارتقاء یابد.

الهی تبار افزود: با استفاده از این ظرفیت ها، می توان در زمان افزایش قیمت ها، مرغ مورد نیاز مردم را به بازار عرضه کرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

صادرات مرغ استان نیازمند زیرساخت های لازم در حوزه سردخانه و بسته بندی است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.