افزایش ناآرامی ها و تشدید حملات تروریستی و انفجاری به ادارات و مراکز غیر نظامی در ولایت شرقی ننگرهار افغانستان باعث شد که رئیس جمهوری این کشور تامین امنیت این ولایت را به نیروهای ارتش واگذار کند.

تأمین امنیت ولایت «ننگرهار» به ارتش واگذار شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش ناآرامی ها و تشدید حملات تروریستی و انفجاری به ادارات و مراکز غیر نظامی در ولایت شرقی ننگرهار افغانستان باعث شد که رئیس جمهوری این کشور تامین امنیت این ولایت را به نیروهای ارتش واگذار کند.

«محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری افغانستان دستوری صادر کرد که در آن مسئولیت تأمین امنیت در شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار به ارتش واگذار شد و از دیروز شنبه نیروهای ارتش کار را در این راستا شروع کردند.

طی یک ماه گذشته سه حمله انفجاری در ولایت ننگرهار انجام شد که مسئولیت آن را نیز گروه های تکفیری داعش بر عهده گرفتند و تلفات جانی و مالی زیادی را به بار آورد.

طبق دستور رئیس جمهوری افغانستان نیروهای پلیس و امنیتی در ولایت ننگرهار موظف شدند که تحت فرماندهی ارتش وظایف خود را در راستای تامین امنیت این ولایت انجام دهند.

از دیروز شنبه نیروهای ارتش وارد خیابان های جلال آباد شدند و با استقرار در ایستگاه های بازرسی در عمل کار خود را شروع کردند.

داعش چهار سال پیش در ولایت ننگرهار دیده شد و ولسوالی «اچین» در این  ولایت را به عنوان مرکز برای خود انتخاب کرد و نخستین حمله خود را نیز به شعبه «کابل بانک» در شهر جلال آباد انجام داد.

به نوشته ایرنا، در حال حاضر نیز این گروه در ولایت ننگرهار حضور گسترده دارد و به اجتماعات و ادارات دولتی و غیر دولتی با هدف کشتار بی رحمانه مردم بی گناه حمله می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار