سفیر افغانستان در پاکستان در مورد وضعیت امنیتی ولایت ننگرهار ابراز نگرانی کرد و گفت که در این مورد، با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفتگو خواهد کرد.

زاخیلوال: درباره امنیت «ننگرهار» با اشرف غنی گفتگو خواهم کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان در مورد وضعیت امنیتی ولایت ننگرهار ابراز نگرانی کرد و گفت که در این مورد، با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفتگو خواهد کرد.

وی این اظهارات را در واکنش به کشته شدن حاجی حیات، کاندید پارلمان افغانستان در ننگرهار بیان کرد و از این بابت اظهار تاسف نمود.

حاجی حیات که مسئول خیزش مردمی در ننگرهار نیز بود، روز گذشته در راه تورخم در یک حمله انتحاری با چهار تن دیگر کشته شده است.

زاخیلوال افزود که وضعیت کنونی در ننگرهار قابل نگرانی است، زیرا این ولایت پیش از این، نسبت به سایر ولایت های کشور وضعیت امنیتی خوبی داشت و برای کشور امیدوارى به شمار می رفت اما امروز از ولایت های ناامن محسوب می شود.

به گفته او، در سه ماه گذشته در این ولایت ۳۲ حمله انتحاری و انفجارى صورت گرفت که در نتیجه آن بیش از ۶۰۰ نفر کشته و زخمی شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار