عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مردم مشکل دارند در حالیکه اشرافی‌گری در برخی از نهاد‌ها نفوذ کرده است.

خبرنگار: اسکندری/ عینی/به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز ( یکشنبه 14 مرداد ) مجلس اظهار کرد: آمریکا می‌خواهد تحریم‌های خود را آغاز کند، قطعا با اقدامات مسئولان و سرمایه اجتماعی مردم، این حرکت آمریکا و ترامپ با شکست مواجه خواهد شد و ملت ایران یک بار دیگر صلابت خود را در برابر استکبار جهانی نشان خواهد داد.

وی افزود: مردم ما پشتیبان انقلاب هستند، اما از مسئولان خودشان ناراضی هستند، سوال این است امروز که جنگ اقتصادی است، فرمانده‌هان این عملیات چه کسانی هستند؟ مردم ۳ فرمانده بیشتر نمی‌شناسند، رئیس جمهور به عنوان فرمانده عملیات دولت، رؤسای قوه قضائیه و مجلس هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: سوال امروز مردم این است که چرا رؤسای ۳ قوه با مردم صحبت نمی‌کنند و مسائل را بیان نمی‌کنند؟ تا کی باید مردم منتظر بمانند که رئیس جمهور برنامه‌های خودش را اعلام کند؟ چه زمانی مردم در انتظار رئیس قوه قضاییه بمانند تا با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع داشته باشد؟ مردم از رئیس مجلس توقع دارند گزارش بدهد که مجلس چه کاری می‌کند، متأسفانه هر سه قوه به مردم هیچگونه گزارشی نمی‌دهند، چه کسی باید به جای این ۳ نفر به مردم گزارش بدهد؟

نماینده مردم همدان بیان کرد:  امروز رهبر معظم انقلاب همه اختیارات را به شما سه نفر داد. شورای برنامه‌ریزی تشکیل دادید چرا گزارش شورای اقتصاد را به مردم نمی‌دهید به مردم بگویید که چه تصمیمی می‌گیرید و چه اقداماتی را انجام می‌دهید، اینکه در جلسات محرمانه سه تا چهار ساعت با همدیگر صحبت کنید، چه سودی برای مردم دارد؟ مردم عملکرد سه قوه را مطلوب نمی‌دانند، مجلس باید هر روز محل گزارشات رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه باشد. همه سکوت کرده‌اند چه کسی باید در این کشور گزارش بدهد؟

حاجی بابایی تصریح کرد: می‌گوییم تیم اقتصادی را عوض کنید، عوض نمی‌کنند. چرا دولت و مجلس منفعل هستند؟ مردم مشکل دارند، اشرافی‌گری در برخی از نهاد‌ها نفوذ کرده است.

وی خطاب به رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: آقای رئیس قوه قضاییه! به آقا زاده‌ها، برادرزادها به هیچکس رحم نکنید؛ 193 نماینده نامه به جنابعالی را امضا کردند لذا به هیچ کسی رحم نکنید. حرف مردم فقط کم‌آبی و گرانی نیست. مردم معترض هستند که چرا با گرانی برخورد نمی‌کنید؟ چه کسی مسئول این موضوعات است؟ مجلس، دولت یا قوه قضائیه است؟ چندین هفته می‌گذرد که اعلام کرده‌ایم لیست افرادی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را گرفته‌اند منتشر کنید، اما هیچ چیزی نمی‌گویند و هر روز امروز، فردا و پس فردا می‌کنید.

وی تصریح کرد: هر کسی در لیست ارز بگیران اعم از وزیر، قاضی، نماینده مجلس وجود دارد بگویید. دردتان کجاست که به مردم گزارش نمی‌دهید؟ چرا با این کارتان نظام را زیر سوال می‌برید؟ کسانی که نظام را سنگر این مشکلات کرده‌اند باید در پیشگاه ملت جواب بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار