نهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سید امیر مصباح، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: نهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان دهه سوم مرداد ماه در این شهر برگزار می‌شود.

وی از ارسال ۱۷۷ اثر از ۵۵ شهر کشور به این جشنواره خبر داد و افزود: حمایت از کالای ایرانی و چشم‌انداز روشن برای جامعه سالم، شهر پاک و آرام از اهداف برگزاری نهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان است.

وی خاطرنشان کرد: این آثار با موضوعات حمایت از کالای ایرانی، فرهنگ ایثار و شهادت - شهروند، آگاهی از حقوق شهروندی - شهروند، آسیب‌های اجتماعی - شهروند، ترویج کتاب و کتابخوانی - شهروند، حقوق کودک - شهروند، محیط زیست چالش ها، مخاطرات، راهکار‌ها - شهروند، مشارکت مسئولانه در صرفه جویی منابع انرژی، حفظ فضای سبز، اموال عمومی، مدیریت زباله و پسماند و ترافیک ارسال شده است.

معاون امور هنری ارشاد گیلان با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش مسابقه و ویژه کودک و نوجوان برگزار می‌شود، اذعان کرد: از این تعداد آثار ارسالی ١٤٨ اثر مربوط به بخش مسابقه و ٢٩ اثر مربوط به بخش ویژه کودک و نوجوان است.

مصباح با اشاره به اینکه ١٥ نمایش در بخش مسابقه به جشنواره راه پیدا خواهند کرد، افزود: در بخش ویژه کودک و نوجوان نیز که برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود، ۵ اثر با موضوعات مناسب کودکان و نوجوانان پذیرفته می‌شوند.

مصباح با بیان اینکه بازبینی آثار توسط تیم بازبین از ۹ مرداد ماه آغاز شده است، تصریح کرد: آثار راه یافته به جشنواره تا ۲۰ مرداد اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

ارسال ۱۷۷ اثر به نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.