وی ادامه داد: شرکتهای دانشبنیان به عنوان یکی از شرکتهای زیربخشی فعال و تولیدکننده محصولات پیش نیاز صنایع بالادستیاند و یکی از بحثهای جدی در این حوزه، بازاریابی است.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی امور فناوری وزارت علوم افزود: استفاده از مجموعههای فعال بازاریابی، میتواند به رشد و توسعه محصولات دانشبنیان کمک شایانی کند.
کشمیری تصریح کرد: برخی از مشکلات مربوط به بازار نیز به خود شرکتهای تولیدکننده برمیگردد، بعضاً مدیران شرکتهای فناور باید با مطالعات اولیه، بازار را آنالیز و تحلیل کنند که محصولات تولیدی آنها چه تأثیری در بازار و به طور کلی در جامعه دارد.
وی بیان کرد: دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی وزارت علوم با ارائه مشاورهها در زمینه تبدیل ایده به اجرا و عملی کردن ایدهها سعی کرده تا مشکلاتی که در بازار همچنین ایجاد بازارهای نوظهور وجود دارد تا حد قابل قبولی کاهش دهد.
کشمیری بیان کرد: علاوه بر این باید نگاهی هم به چرخه اقتصادی داشته باشیم تا بتوانیم در بخشها و شاخههای اقتصادی نیز حضور پُر رنگ شرکتهای دانش بنیان را فراهم کنیم.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی وزارت علوم افزود: بخش قابل توجهی از شرکتهایی که در پارکهای علم و فناوری حضور دارند به مرحله تجاری سازی رسیدهاند، اما متأسفانه در فروش محصولات مشکل دارند که امیدواریم در یک برنامه پنج ساله زیرساختهای لازم برای توسعه بازار این شرکتها فراهم شود.
به گفته وی هم اکنون حدود ۱۰ هزار شرکت در حوزه فناوری و نوآوری در کشور فعال هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت، واحد و مؤسسه دانشبنیان در مراکز رشد و پارکهای علم و فناری مستقر میباشند و از این تعداد یک هزار و ۳۵۰ شرکت دارای مجوز دانشبنیانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.
انتهای پیام/