عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بی توجهی‌ها سالمندان و نبود و یا کمبود امکانات تفریحی برای آنان باعث افسردگی و یاس و نا امیدی آنها شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اصغر برشان صبح امروز، در چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار داشت: امروز در کلان شهر اصفهان 220 هزار نفر بازنشسته زندگی می کنند که به معنی اینکه از هر شش نفر در شهر اصفهان یک نفر سالمند است و باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌ها امروز در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد امکانات برای بازنشستگان نیست و سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین صندوق بیمه‌ای کشور فقط خود را متولی پرداخت حقوق و مستمری می داند و  هیچ اقدام مثبتی در راستای ایجاد تسهیلات و خدمات فرهنگی ورزشی و تجهیزات مراکز بازنشستگی انجام نداده است.

این عضو شورای شهر در ادامه با اشاره به اینکه سایر نهادهای لشکری و کشوری نیز نسبت به ایجاد امکانات برای بازنشستگان توجهی ندارند، گفت: در  کنار این موضوع بازنشستگان که اکثرا سالمند نیز هستند مورد حمایت از سوی خانواده نبوده و بسیاری از خانواده‌ها نیز امکانات مراقبت از سالمندان را ندارند.

برشان ادامه داد: بی توجهی‌ها به سالمندان و نبود و یا کمبود امکانات تفریحی برای آنان باعث به افسردگی و یاس و نا امیدی آنها شده است.

وی شرایط فعلی را برای جامعه و به ویژه شهر اصفهان که دارای جمعیت بالای سالمندی و بازنشستگی است بسیار خطرناک دانست و خطاب به متولیان گفت: مسئولان همه بخش‌ها باید در قالب برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت نسبت به رفع مشکلات این قشر از جامعه گام بردارند.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی در مراکز ملکی در نقاط مختلف اصفهان مراکز فرهنگی، تفریحی، ورزشی و مراقبتی را برای سالمندان راه‌اندازی کند، شهرداری نیز مکلف است نهایت تعامل و همکاری لازم را برای ساخت و تجهیز باشگاهی به عنوان یک وظیفه رسالتی و خدمات دهنده به شهروندان با سازمان تامین اجتماعی داشته باشد و در فضاهای عمومی تحت نظارت خود ظرفیت‌های لازم برای سالمندان را فراهم کند.

برشان خطاب به  مسئولان سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ریزی افزود: مسئولان این ارگان نیز باید اقدامات لازم را برای راه‌اندازی مرکز نگهداری، مراقبت‌های خاص دائمی و با مقطعی برای سالمندان و بازنشستگانی که به دلایل بیماری‌های خاص یا نداشتن امکانات، توان مراقبت از آنها مقدور نیست را انجام دهند.

وی همچنین سازمان‌های متولی فرهنگی، ورزشی و رفاهی را مکلف دانست که نیازهای سالمندان را شناسایی و متناسب با نیازهای کارشناسی شده برای آنها زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

انتهای پیام /س

جلسه شورای شهر اصفهان

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.