سرپرست معاونت پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت : درصد معادن قیرطبیعی کشور در کرمانشاه وجود دارد که این ظرفیت موجب شده تا تولید کربن فعال از قیرطبیعی در استان به صرفه باشد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خلیل جلیلی سرپرست معاونت پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: کشور به سالانه 14 هزار تن کربن فعال نیاز دارد که از این میزان تنها دو هزار تن آن در کشور تولید می‌شود.

وی گفت : کربن فعال تولیدی کشور در حال حاضر از ضایعات بخش کشاورزی از جمله پوست گردو تهیه شده و از این ماده در صنایع غذایی، دارویی، پتروشیمی و نفت استفاده می‌شود.

جلیلی افزود : 80 درصد معادن قیرطبیعی کشور در کرمانشاه وجود دارد که این ظرفیت موجب شده تا تولید کربن فعال از قیرطبیعی در استان به صرفه باشد و از خام فروشی این محصول باارزش استان جلوگیری شود.

وی افزود: در فاز اول پروژه تولید سالانه 100 تن کربن فعال را در برنامه داریم و در فاز توسعه این میزان تا هزار تن در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

جلیلی گفت : کربن فعال تولیدی از قیرطبیعی به میزان یک هشتم قیمت وارداتی آن عرضه خواهد شد که صرفه‌جویی ارزی خوبی برای کشور خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

کشور به سالانه 14 هزار تن کربن فعال نیاز دارد

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.