مسئولان فدراسیون جودو سهمیه بانوی کوارش کار را برای حضور در بازی‌های آسیایی به تیم ملی مردان دادند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اعلام ترکیب تیم ملی کوارش برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، مشخص شد که یکی از سهمیه بانوان کوارش کم شده و به تیم ملی مردان داده شده است و در این میان نام لیلا چغلوند که نفر اول وزن ۷۸ کیلوگرم بود از لیست اعزام توسط کادر فنی تیم حذف شده است.

بدون دلیل از لیست اعزامی حذف شدم

لیلا چغلوند در گفتگو با خبرنگار ما درباره این موضوع بیان کرد: یکسال در اردو حضور داشتم و تمام تمرینام را به طور مرتب برگزار می‌کردم. من توانستم در رقابت‌های قهرمانی کشور در رتبه نخست را کسب کنم و در تمام مسابقات درون اردویی پیروز باشم و تا ۳۰ تیر ماه در اردو حضور داشتم و ناگهان اسمم بدون هیچ دلیلی از لیست اعزامی حذف می‌شود.

وزارت ورزش ۶ سهمیه برای کوارش بانوان در نظر گرفته است

او ادامه داد: به چه دلیل باید از تیم ملی حذف شوم؟ پس از این اتفاق به وزارت ورزش و جوانان رفتم و با زهرا سادات موسوی مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش بانوان صحبت کردم و او گفت: سهمیه‌ای که وزارت برای تیم ملی کوارش بانوان در نظر گرفته  ۶ ورزشکار است در حالی که فدراسیون ۴ کوارش کار را اعزام می‌کند. موسوی گفت که ما از حضور بانوان حمایت می‌کنیم و سهمیه را به فدراسیون جودو داده ایم اما مسئولان فدراسیون من را حذف کرد.

بانوی کوارش کار بیان کرد: از وزارت ورزش پیگیر شدم و گفتند ۶ سهمیه کامل برای ملی پوشان در نظر گرفتند و این مطلب که از سوی مسئولان فدراسیون گفته شده که ۴ بازیکن و ۲ مربی اشتباه است چرا که سهمیه کادر فنی جدا است.

چغلوند تصریح کرد: از اردو خارج شدم و برای صحبت پیش درخشان رئیس فدراسیون رفتم و او نامه‌ای نوشت که من شایستگی حضور در بازی‌های آسیایی را دارم و گفت که این نامه را به وزارت ببرم تا سهمیه‌ای برای بازی‌های آسیایی بگیرم، اما آقای درخشان اگر من شایستگی حضور دارم چرا از لیست حذف شدم و سهمیه من را به تیم ملی مردان دادید؟

داوران مربی نما جلوی پای من سنگ گذاشتند

او افزود: دو داور مربی نما در کادر فنی تیم ملی حضور داشتند که مدام جلوی پای من سنگ انداختند و اجازه نمی‌دادند که در اردو‌ها طفل شیرخوارم را همراه داشته باشم و من را مجبور کردند که ماه‌ها از فرزندم دور باشم.

مربیانم دلیلی برای حذف من ندارند

چغلوند گفت: نفر دوم وزن من را به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کنند و زمانی که از کادر فنی می‌پرسم می‌گویند باید او را اعزام کنیم. مربیانم دلیلی برای حذف من و اعزام نفر دوم ندارند و به راحتی حق من را ضایع کردند.

پول هتل را در زمان اردو‌ها خودم پرداخت کردم

او ادامه داد: در اردوی مشهد پذیرش هتل اجازه نداد در اتاقی که فدراسیون برای من در نظر گرفته است بروم چرا که مربیانم به پذیرش گفته بودند نباید فرزندش در اتاق باشد و من مجبور شدم اتاق دیگری را با هزینه خودم بگیرم تا بتوانم کنار فرزندم باشم و اتاقی که فدراسیون گرفته بود خالی ماند.

اگر درخشان سهمیه برای تیم مردان می‌خواهد چرا من را حذف کرد؟

چغلوند عنوان کرد: اگر درخشان برای تیم ملی مردان سهمیه بیشتری می‌خواست چرا من را از لیست حذف کرد و او به عنوان رئیس فدراسیون باید برای کسب سهمیه با وزارت وزش صحبت کند نه اینکه نامه‌ای به دست من بدهد تا برای سهمیه به وزارت بروم.

او در ادامه بیان کرد: اگر به سهمیه‌ای که دادند قانع بودید من می‌توانستم همراه با تیم به بازی‌های آسیایی اعزام شوم. برای تیم ملی مردان ۶ سهمیه در نظر گرفته بودند، اما ۸ ورزشکار می‌روند و تمام زحمات من بی نتیجه ماند.

درخشان قول داد، اما عمل نکرد

بانوی کوارش کار گفت: درخشان به من قول داد که کار اعزام من را درست کند، اما به قول خود عمل نکرد و تمام زحمات و سختی‌هایی که کشیدم بی فایده ماند و فرصت افتخار آفرینی برای کشورم را در بازی‌های آسیایی از من گرفتند.

من را مثل توپ فوتبال پاس دادند

چغلوند در پایان گفت: من به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون جودو رفتم، اما مدام من را مثل توپ فوتبال پاس دادند و در نهایت از حضور در بازی‌های آسیایی بازماندم و حقم ضایع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار