مشاور مناسب سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری گفت: مهمترین راهکار حل مشکل معلولان در دسترسی به ساختمان ادارات، رعایت سهم3درصد، قانون استخدام آنان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا ابراهیمیان مشاور مناسب سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اظهارداشت: ملاک های مدنظر برای اولویت بندی اجرای برنامه ده ساله مناسب سازی معابر شهر اصفهان، میزان تردد خودرو، حجم ترافیک عابر پیاده، کاربری های مهم جداره و مرتبط با نیاز معلولان و کارکردهای مهم معابر همچنین تعداد معلولین ساکن در هر منطقه بوده دانست.

وی با اشاره به اینکه بودجه این بخش از برنامه های شهرداری تنها شامل مناسب سازی وضع موجود و  اصلاح طرح سال های گذشته می شود، تصریح کرد: مدیران در طراحی پروژه های جدید ملزم به رعایت استانداردها دسترسی برای افراد کم توان هستند.

این مقام مسوول محدودیت دسترسی ورودی پارک ها و برخی از معابر با نصب موانع را مربوط به نداشتن آگاهی شهروندان نسبت به حقوق افراد معلولی دانست که حق استفاده از فضاهای شهری را دارند؛ وگرنه وقتی موتور سواران وارد مسیر پیاده رو نشوند، نیازی به نصب این موانع نیست. حتی برخی کسبه نیز، از فضایی که برای تردد نابینایان در نظر گرفته شده برای گذاشتن اجناس و وسایل خود استفاده و صد معبر می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین راهکار حل مشکل معلولان در دسترسی به ساختمان ادارات، رعایت سهم3درصد، قانون استخدام معلولان است، گفت: با اجرای این قانون، مدیران ادارات قبل از اینکه ارباب رجوع معلول داشته باشند، کارمند معلول دارند و ضرروت مناسب سازی ها را بیشتر احساس می کنند.

ابراهیمیان از راهکارهای  دیگر به فرهنگ سازی معلولان برای حضور فعال در جامعه و درخواست و پیگیری مطالباتشان، نظرسنجی مدیران از آنها برای طراحی و ساخت پروژه های شهری اشاره کرد.

ابراهیمیان دلیل ملاک قراردادن تمام استانداردها با توجه به نیاز معلولان ویلچرنشین را مشکلات و محدودیت های حرکتی بیشتر این قشر دانست و گفت: مسلما وقتی زیرساخت ها را برای حضور این افراد فراهم کنیم، محیط ایمن تری برای حضور افراد سالم و با توانایی های بیشتر شامل کودکان، مادران کلاسکه به دست و دیگر بیماران آماده می کنیم.

انتهای پیام / س

وضعیت مناسب سازی در اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.