سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مرمت و احیای خانه های تاریخی در استان اردبیل به صورت جدی در سال جاری دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: از جمله برنامه های در دست اجرا مرمت چند خانه تاریخی است و طرح ساماندهی محله شهیدگاه و خانه شیخ زاده نیز امسال آغاز می شود.

وی در عین حال به ضرورت تدوین بانک اطلاعات واحد در اداره کل اشاره کرد و افزود: به ویژه این مهم با هدف ساماندهی اقدامات و اطلاعات اداره کل انجام می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تعریف یک پروژه شاخص گردشگری برای هر شهر در استان اردبیل از سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این مهم با هدف ساماندهی پروژه های گردشگری و میراثی انجام می شود.

فلاحی افزود: به منظور استفاده بهینه از اعتبارات در هر شهر بر روی یک پروژه شاخص متمرکز شده و تا اتمام آن تمامی معاونت ها پای کار خواهند بود.

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل نیز به اجرای 45 پروژه مرمتی در استان اشاره و تصریح کرد: اولویت پروژه های مرمتی شامل بقعه شیخ کلخوران، کهنه قلعه، حمام عدل و شهریری است.

به گفته منصور عالیقدری مرمت و بازسازی روستای کنزق سرعین نیز آغاز شده است و در شهرستان بیله سوار 3 پروژه شاخص یادمان شهدا، مدرسه امام و قبرستان در حال اجرا است.

همچنین سرپرست معاون صنایع دستی استان اردبیل به صدور 354 پروانه و 12 کارت شناسایی در 70 روز اخیر اشاره کرد.

ملکه گلمغانی زاده ادامه داد: از اقدامات این معاونت مشارکت در احداث اولین نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی است.

وی تاکید کرد: قرارداد این معاونت با فروشگاه رفاه جهت دایر شدن غرفه های فروش صنایع دستی نیز در مراحل پایانی است.

به گفته گلمغانی زاده احیای میدان صنایع دستی در شهر اردبیل نیز تا پایان هفته نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اجرای 45 پروژه مرمتی در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.