کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک امروز در شهر‌های شمالی این استان به ۸۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از روز گذشته شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان را فرا گرفته تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

وی افزود:سرعت باد در زابل ۸۸ کیلومتر برساعت است و سبب کاهش دید در فرودگاه زابل به ۱۵۰۰ متر و زهک به ۱۲۰۰ متر شده وقطعا کاهش دید در نقاط مستعد بیشتر از این است.

وی افزود:طی ۲۴ ساعت گذشته حداکثر سرعت وزش باد در ایستگاه زابل به ۱۰۸، زهک ۷۶، هیرمند ۱۰۴ و هامون ۸۶ کیلومتر برساعت رسید و حداقل دید در ایستگاه فرودگاهی زابل به ۱۰۰۰ متر و در زهک حداقل دید به ۷۰۰ متر رسید.

وی ادامه داد:حداکثر غلظت گردوغبار در فرودگاه زابل ۱۸۶۲ میکرو گرم برمترمکعب (۱۲ برابر حد مجاز) گزارش شد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بروز این پدیده علاوه بر کاهش کیفیت هوا، اختلال در مسیر‌های ارتباطی شمال استان نظیر زابل - نهبندان، زاهدان - نهبندان، زاهدان - زابل، زاهدان - بم و ایرانشهر - بم را به همراه دارد.

ملاشاهی گفت: در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان نیز در این مدت افزایش غبار را داریم و باد و گرد و خاک با شدت کمتر رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: در برخی ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان شرایط برای رشد ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و باد شدید لحظه‌ای فراهم است.

انتهای پیام/پ

 

وزش باد در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.