مراسم تجلیل از دانش آموز نخبه کاشمری که مفتخر به کسب مقام دوم المپیاد جهانی فیزیک شده است برگزار شد.

برگزاری مراسم تجلیل از دانش آموز نخبه فیزیک در کاشمربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام سید محمد کاظم طباطبایی امام جمعه کاشمر در مراسم تجلیل از دانش آموز نخبه که در مدرسه شهید بهشتی کاشمر برگزارشد ، با بیان اینکه موفقیت‌های علمی فرزندانمان در سطح جهانی باعث یأس دشمن می‌شود، گفت: وقتی شاهد موفقیت‌های علمی فرزندان این مرز و بوم در سطح جهانی هستیم چه ضرورت دارد که پای میز مذاکره با آمریکا بنشینیم.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده در موفقیت فرزندان افزود: موفقیت دانش‌آموز هادی عزیزی که باعث افتخار شهرستان کاشمر و افتخار کشورش شده است، اتفاق کوچکی نیست و مسلم باید قدردان این عزیزان باشیم.

امام جمعه کاشمر گفت: متأسفانه آنطور که شایسته است، هنوز فرهنگ حفظ ارزش‌های علمی جا نیفتاده است و ضروری است که قدر معلمان، دانشمندان و نخبگان کشورمان را بدانیم.

حجت الاسلام سید محمد کاظم طباطبایی افزود: دانش‌آموز هادی عزیزی امید ما است و موفقیت این دانش‌آموز نخبه این پیام را دارد، که استعداد‌های جوانانمان را شناسایی کنیم و به این استعداد‌ها توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به توطئه‌های غرب گفت: آمریکا نه تنها حمایت علمی انجام نمی‌دهد بلکه سعی دارد، جوانان کشورمان پیشرفت علمی نداشته باشند و کشوری عقب افتاده و وابسته به بیگانه داشته باشیم.

امام جمعه کاشمر افزود: تفکر غرب است که ایران عقب افتاده باشد و دانشمند هسته‌ای نداشته باشیم و سیاست غرب این است که به ملت با استعداد ایران القاء کند که ایرانی، استعداد ندارد.
 

فراهم نکردن بستری مناسب برای نخبگان باعث فرارمغز‌ها می‌شود

محمد علی نبی پور فرماندار کاشمردر ادامه این مراسم  با بیان اینکه منطقه کاشمر از قدیم نخبه پرور بوده است گفت: جوانانی مانند هادی عزیزی الگوهای مدارس و فرزندان ما هستند و ما باید بیش از این همت کنیم و این بزرگواران را قدر بدانیم.

وی افزود: متأسفانه طبق آمار 80 درصد المپیادی های ایران در داخل کشور نیستند، چرا که بستری را برای ماندن این عزیزان فراهم نکردیم و با فرار مغزها مواجه می‌شویم. 

گفتنی است در پایان مراسم آزمایشگاه دبیرستان شهید بهشتی که به نام این دانش‌آموز نخبه، هادی عزیزی مزین شده بود، با حضور مسئولین افتتاح شد.

 

انتهای پیام // و.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.