مدیرنظارت و ارزیابی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کشف یک درمانگاه غیرمجاز زیرزمینی و توقیف بیش از ۱۰ هزار قلم دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

کشف یک درمانگاه غیرمجاز زیرزمینیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   کیومرث رحیمی  مدیرنظارت و ارزیابی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت: در بازرسی کارشناسان این مدیریت از یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شهر کرمانشاه، که بخشی از آن به صورت درمانگاه زیرزمینی فعالیت داشت بیش از ۱۰ هزار قلم دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی کشف و توقیف شد.

وی افزود: در این درمانگاه غیرقانونی علاوه بر اینکه اعمال پزشکی از جمله سقط جنین، انواع جراحی و تزریقات صورت گرفته، انواع دارو‌های مختلف از جمله داروهی خاص و کمیاب و دارو‌هایی که نیاز به نگهداری دقیق و خاصی دارند در شرایط بسیار نامطلوب و کاملا غیر استاندارد نگهداری شده است.

مدیرنظارت و ارزیابی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه متولی این مکان هیچگونه تحصیلاتی در زمینه پزشکی و یا پرستاری و مامایی ندارد تجهیزات جراحی از قبیل: انواع قیچی، نخ جراحی، تیغ جراحی و انواع پنس و پلاتین در این مکان کشف شده است.


 رحیمی یادآور شد: مکان مذکور با گزارش شهروندان به معاونت غذا و دارو شناسایی شد و پس از اخذ دستور قضایی این مکان توقیف و پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی با تأکید بر اینکه مردم برای انجام کار‌های درمانی خود از مراجعه به مراکز درمانی غیر مجاز خودداری کنند، گفت: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی موضوع را به شماره ۳۴۲۷۸۵۴۱ دفتر بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گزارش دهند.

انتهای پیام/ز

بیش از ۱۰ هزار قلم دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی کشف و توقیف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.